برنامه نویسی چیست و چه کاربردی دارد؟

علیرضا زرگران

علیرضا زرگران

همه ما در مورد محبوبیت زیاد برنامه‌ نویسی رایانه ای در 3 دهه گذشته شنیده‌ایم. در برنامه‌ نویسی شما مجموعه‌ای از دستورالعمل‌ها را به کامپیوتر ارائه می‌دهید که به زبانی قابل‌درک برای کامپیوتر نوشته شده است. در این بخش سایت طراحی بروز قصد دارد شما را با مفهوم کلی برنامه نویسی به طور قابل فهم تر و آسان تری آشنا کند.

برنامه‌نویسی یک کار خلاقانه است. هیچ راه درست یا غلطی برای حل یک مشکل وجود ندارد، به همان شیوه‌ای که هیچ راهی درست یا غلط برای ترسیم یک تصویر وجود ندارد. انتخاب‌هایی وجود دارد که باید انجام شود، و ممکن است یک راه از دیگری بهتر به نظر برسد، اما این بدان معنا نیست که راه دیگر اشتباه است.

بامهارت و تجربه مناسب، یک برنامه‌نویس می‌تواند نرم‌افزاری را برای حل تعداد نامحدودی از مشکلات ایجاد کند. از گفتن زمان رسیدن قطار بعدی شما تا پخش موسیقی موردعلاقه شما.

برنامه‌ نویسی چه کاربردی دارد؟

 

برنامه نویسی وب

به طور خلاصه، برنامه‌‌نویسی راهی است که به رایانه‌ها توصیه می‌شود که یک کار خاص را انجام دهند.

همان‌طور که در بالا ذکر شد، رایانه‌ها دستوراتی را که به‌صورت نحوی خاص به نام زبان برنامه‌نویسی نوشته شده‌اند، درک می‌کنند. یک زبان برنامه‌ نویسی راهی را برای برنامه‌نویس فراهم می‌کند تا یک کار را بیان کند تا توسط کامپیوتر قابل‌درک و اجرا شود.

محبوب ترین زبان های برنامه نویسی

نویسی 2,,

بسیاری از زبان‌های برنامه‌‌نویسی مختلف وجود دارد که همه آنها ویژگی‌های خاص خود را دارند. همچنین زبان‌های خاصی برای انواع خاصی از وظایف مناسب‌تر هستند، اما هیچ زبانی وجود ندارد که “بهترین” باشد.

همان‌طور که ما انسان‌ها می‌توانیم چند زبان (انگلیسی، اسپانیایی، ماندارینی، فرانسوی و …) را درک کنیم، در مورد رایانه‌ها نیز همین‌طور است. رایانه‌ها دستوراتی را که به‌صورت نحوی خاص به نام زبان برنامه‌‌نویسی نوشته شده‌اند، درک می‌کنند.

برخی از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی عبارت‌اند:

  • پایتون (Python)
    جاوا اسکریپت (JavaScript)
    جاوا (Java)
    C و ++C
    #C
  • PHP — پی اچ پی
  • و…

چرا باید برنامه‌ نویسی کامپیوتر یاد بگیرید؟

اگر بدانید چگونه از برنامه‌ نویسی کامپیوتر به‌درستی استفاده کنید، می‌توانید با آن معجزه کنید. اکنون، پس از دانستن اطلاعاتی در مورد این حرفه، سؤالی که باید به آن پاسخ داده شود این است – چرا باید برنامه‌ نویسی کامپیوتر را یاد بگیرید؟ اجازه دهید بفهمیم چرا:

  • برنامه‌ نویسی سرگرم‌کننده است
    ایجاد شرکت بزرگ فناوری
    حقوق بسیار خوب

برنامه‌ نویسی سرگرم‌کننده است

با استفاده از برنامه‌نویسی، می‌توانید بازی‌های خود، وبلاگ/صفحه شخصی خود، یک سایت شبکه اجتماعی مانند فیس‌بوک، یک موتور جستجو مانند Google یا یک پلت فرم تجارت الکترونیکی مانند آمازون را ایجاد کنید! این سرگرم‌کننده نخواهد بود؟ تصور کنید بازی خود را ایجاد کرده و آن را در Play Store قرار دهید و هزاران و هزار بار بارگیری کنید!

ایجاد شرکت بزرگ فناوری

شرکت‌های فناوری امروزی مانند گوگل، فیس‌بوک، مایکروسافت، اپل، آمازون و بسیاری دیگر، برنامه‌های رایانه‌ای غول‌پیکر هستند که توسط همکاری هزاران برنامه‌نویس ماهر نوشته شده است. اگر مهارت کافی در کسب‌وکار دارید، دانستن این حرفه می‌تواند به شما در ایجاد شرکت بزرگ فناوری بعدی کمک کند.

حقوق بسیار خوب

تقریباً در سراسر جهان برنامه‌نویسان کامپیوتر حقوق بسیار خوبی دریافت می‌کنند.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

مقالات سایت

TOP
حساب شما
No products in the cart.