آموزش تلفیق تصاویر در فتوشاپ (فتومونتاژ)

photoshop
علیرضا زرگران

علیرضا زرگران

با سلام، در این مقاله از طراحی بروز به آموزش فتومونتاژ در فتوشاپ میپردازیم. و ترفند ها و روش های مختلف برای ساخت تصویر نهایی این پست آموزش داده می شود.

تصاویر و فایل مورد استفاده در این مقاله را در انتهای مقاله میتوانید دانلود نمایید.

1- استفاده از تصاویر موجود در فایل بعنوان background:

 

فتوشاپ

 

2- برای تبدیل بک گراند لپ تاپ تصویر دلخواه ابتدا یک لایه جدید تشکیل داده و با ابزار  Rectangual Marquee Tool (یا کلید میانبر M ) یک مستطیل به ابعاد صفحه لپ تاپ می کشیم و سپس با ابزار Pain Bucket Tool (کلید ترکیبی G) و انتخاب رنگ دلخواه مربع را رنگی میکنیم.

فتوشاپ

 

3- حال برای قرار دادن تصاویر دلخواه در کادر ایجاد شده بدون تنظیم از کادر بیرون زدگی، عکس مورد نظر خود را بر روی لایه مربع مشکی درگ میکنیم و سپس روی لایه آن کلیک سمت راست زده و گزینه Create Clipping Mask را انتخاب میکنیم و با جابجایی تصویر به هدف خود میرسیم.

فتوشاپ

 

4- برای زیباتر شدن تصویر بک گراند لپ تاپ یک تصویر دیگر به همان روش قبل به لایه ها اضافه میکنیم با این تفاوت که کمی مقدار Opacity آن را کاهش میدهیم تا تصویر زیرین هم نمایان گردد و بک گراند زیباتری را نمایش دهد.

فتوشاپ

 

5- حال برای اینکه صفحه دسکتاپ لپ تاپ واقعی تر به نظر بیاید منو تولبار ویندوز را هم به لایه ها اضافه می نماییم . (تمام تصاویر در فایل سورس آموزش موجود است.)

فتوشاپ

 

6- حال به همان روش مرحله 2 یک مربع رنگی ایجاد میکنیم و با استایل دادن به آن حالت شیشه به صفحه دسکتاپ میدهیم.

فتوشاپ

 

7- یک فایل png ساعت به کار اضافه کردیم و به آن استایل سایه دادیم تا ظاهر برجسته پیدا کند.

فتوشاپ

 

8- یک لایه دیگر ایجاد کرده و با ابزار Brush tool (B) یک لکه ایجاد میکنیم و از قسمت استایل رنگ رنگین کمانی به آن میدهم و شفافیت آن را کمی می کاهیم. تا به یک حاله رنگی برسیم.

فتوشاپ

 

9- یک متن موزیک با استایل دلخواه در بالای لپ تاپ مینویسیم و سپس یک فایل png باند موسیقی با سایه مناسب بر روی لپ تاپ ایجاد میکنیم.

فتوشاپ

 

10- یک فایل png طیف رنگی به کار اضافه میکنیم و با استایل مناسب Outer Glow یک درخشش مناسب به کل آن می دهیم. و سپس آن را درجای مناسب جایگذاری می کنیم.

فتوشاپ

 

11- حال برای سایه زنی تصویر آخر ابتدا با کلید میانبر B یک دایره مشکی رسم میکنیم و سپس با کلید ترکیبی Ctrl+T ابعاد و زاویه آن را به حالت بیضی تغییر میدهیم و همزمان Opacity آن را کاهش می دهیم.

فتوشاپ

 

12- و در نهایت تصویر دنس یک کاراکتر رو به کار اضافه میکنیم که در مرحله 11 سایه آن را ایجاد کرده بودیم.

فتوشاپ

 

خوب دوستان کار تقریبا تمام است! فقط بحث فیلتر گذاری بر روی کار نهایی یا عکس نهایی مانده که کاملا سلیقه ای و دلخواه است و با ابزار های متعددی در فتوشاپ می توان این کار را انجام داد. که ما در این آموزش از پلاگین Tiffen استفاده کردیم که بعد از نصب به قسمت Filter ها در فتوشاپ شما اضافه می شود و میتوانید فیلتر های متعدد نوری و رنگی را برای کار فینال خود استفاده نمایید.

برخی از فیلتر های این پلاگین:

P file 1

P file 4

 

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

مقالات سایت

TOP
حساب شما
No products in the cart.