ایجاد فلش مموری قابل بوت برای نصب ویندوز ۱۰

نصب ویندوز
فرشاد کاظمی

فرشاد کاظمی

امروزه، فلش مموری‌ها نقش بسیار پر رنگی در جابه جایی اطلاعات در بسیاری از کسب و کارها ایفا می‌کند. به طوری که در گذشته بسیاری از کارها توسط سی دی و دی وی دی انجام میشد اما حالا فلش مموری ها جایگزین روش‌های قبلی شدند.حال در این مقاله قصد داریم به شما آموزش دهیم که چگونه می‌توان یک فلش مموری قابل بوت برای نصب ویندوز ۱۰ ایجاد کرد. در ادامه با آچارباز همراه باشید:

ایجاد فلش قابل بوت با نرم افزار Rufus

ابتدا ویندوز ۱۰ را دانلود کنید و اطمینان حاصل کنید که حداقل ۸ گیگابایت حافظه USB برای ایجاد فلش قابل بوت دارید.

برای ایجاد فلش بوتیبل با استفاده از این روش ؛ شما به یک برنامه به نام Rufus نیاز دارید که یک ابزار کوچک برای ایجاد رسانه‌های قابل بوت برای پارتیشن‌های  MBR و GPT است. شما می‌توانید در این زمینه مقاله تبدیل دیسک MBR به GPT را بخوانید.

برای دانلود نرم افزار rufus  این برنامه می توانید از لینک زیر استفاده کنید.

دانلود

۱-  پس از دانلود  Rufus و ISO ویندوز مورد نظر، برنامه rufus را باز کنید و دستگاه (USB) مورد نظر را که باید به عنوان دستگاه بوت خود استفاده شود را انتخاب کنید.

ایجاد فلش قابل بوت با نرم افزار Rufus

۲- سپس، پارتیشن GPT را برای UEFI انتخاب کنید و File System & Cluster Size را همان تنظیمات پیش فرض باقی بگذارید. به یاد داشته باشید که یک نام برای درایو خود انتخاب کنید.

ایجاد فلش قابل بوت با نرم افزار Rufus

۳- Create a bootable disk using را انتخاب کنید و اطمینان حاصل کنید کهISO  از منوی کشویی انتخاب شده است، از آیکون درایو کوچک برای پیدا کردن و انتخاب ایمیج ویندوز استفاده کنید.

ایجاد فلش قابل بوت با نرم افزار Rufus

۴- در مرحله بعد دکمه start را بزنید.

ایجاد فلش قابل بوت با نرم افزار Rufus

خواهید دید که فایل‌ها کپی شده‌اند و فلش مموری شما ساخته شده است حال می‌توانید نصب ویندوز ۱۰ با فلش بوت که توسط Rufus ساخته شده است را به راحتی انجام دهید.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

مقالات سایت

TOP
حساب شما
No products in the cart.