نمودار مقایسه بهترین زبان های برنامه نویسی در سال 2022

علیرضا زرگران

علیرضا زرگران

کدام زبان های برنامه نویسی محبوب تر هستند؟؟

در دنیای برنامه نویسی زبان ها باتوجه به نیاز متخصصان و پروژه تعیین می شود و یک زبان برنامه نویسی ممکن است در پروژه ای محبوب و در پروژه ای دیگر استفاده چندانی نداشته باشد!

اما ما اینجا بر اساس جامعه آماری جهانی به شما میگوییم محبوبترین از لحاظ جستجو کدام زبان های برنامه نویسی بودند.

 

برنامه نویسیشاخص ها:

  • شاخص TIOBE:

رتبه بندی TIOBE با شمارش بازدیدهای محبوب ترین موتورهای جستجو محاسبه می شود. برای محاسبه شاخص TIOBE از بیست و پنج موتور جستجو استفاده می شود. شاخص انجمن برنامه نویسی TIOBE نشان دهنده محبوبیت زبان های برنامه نویسی است. این شاخص در سال 2001 شروع شد و هر ماه یک بار به روز می شد.

  • شاخص PYPL:

شاخص محبوبیت زبان برنامه‌نویسی PYPL با تجزیه و تحلیل تعداد دفعات جستجوی آموزش‌های زبان در Google ایجاد می‌شود. این شاخص هر ماه یکبار به روز می شود.

 

 

پایتون برترین زبان برنامه نویسی در TIOBE و PYPL است. C بعد از پایتون رتبه برتر را در TIOBE دنبال می کند. در PYPL، فاصله بیشتر است زیرا پایتون نزدیک به 10٪ از جاوا پیشی گرفته است.

 با توجه به رتبه بندی TIOBE موقعیت های جاوا و C چندان تحت تاثیر قرار نگرفته اند، اما رتبه بندی آنها دائما در حال کاهش است. رتبه جاوا از 26.49 درصد در ژوئن 2001 به 10.47 درصد در ژوئن 2022 کاهش یافته است.

بهترین زبان برنامه نویسی

مطابق با PYPL، که رتبه بندی جداگانه ای را برای پنج کشور منتشر می کند، پایتون برترین زبان در هر پنج کشور (ایالات متحده، هند، آلمان، بریتانیا، فرانسه) است. پایتون در این پنج کشور نسبت به شماره دوم که  جاوا است پیشی گرفته است و سهم آن حتی تقریباً دو برابر جاوا در چهار کشور فرانسه، بریتانیا و آلمان است. این دو تقریباً نیمی (45٪) از جستجوی جهانی را تشکیل می دهند.

زبان

جاوا اسکریپت در سپتامبر 2021 به بالاترین سهم خود یعنی 9.5% رسیده است. جاوا اسکریپت در ایالات متحده، هند و بریتانیا در جایگاه سوم قرار دارد

 PHP بزرگترین بازنده سال های اخیر در PYPL است. سهم آن در سال 2008 بیش از 20 درصد بود. اکنون، این رقم در سال 2022 تنها 5.27 درصد است. جاوا خیلی رو به کاهش است اما نه به سرعت PHP. سهم جاوا در سال 2008 بیش از 31% بود و هنوز 18% دارد. در سال‌های 2004-2009، 50 درصد جستجوها از جاوا یا PHP بود.

 

 

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

مقالات سایت

TOP
حساب شما
No products in the cart.