این پتنت خبر از ادغام گوشی های خانواده گلکسی نوت و گلکسی فولد در آینده می‌دهد

فرشاد کاظمی

فرشاد کاظمی

پتنتی از سوی سامسونگ منتشر شده که از ادغام گوشی های خانواده گلکسی نوت با گوشی منعطف گلکسی فولد خبر می‌دهد. آیا سامسونگ یک گوشی منعطف با پشتیبانی از قلم هوشمند عرضه می‌کند؟

تا سال 2019، سامسونگ فقط گوشی‌های بالارده‌ی خودش را در دو خانواده‌ی Galaxy S‌ و Galaxy Note عرضه می‌کرد. اما با معرفی گوشی منعطف گلکسی فولد، تعداد آن‌ها به 3 گروه تغییر پیدا کرد. در حالی که نسل‌های اولیه‌ی دو خانواده‌ی اس و نوت از نمایشگرهایی با اندازه‌های متفاوت بهره‌مند بودند، اما در تازه‌ترین نسلشان این تفاوت به حداقل رسیده است.

به طور مثال گلکسی اس 10 از یک نمایشگر 6.1 اینچی برخوردار است، در حالی که نوت 10 به یک نمایشگر 6.3 اینچی مجهز شده است و این تفاوت به قدری زیاد نیست که بخواهد تمایز زیادی بین این دو ایجاد کند. در اینجا فقط یک قلم S Pen در مدل سری نوت است که باعث شده این دو گوشی، محصولاتی مجزا از یکدیگر باشند.

ادغام گوشی های خانواده گلکسی نوت و گلکسی فولد

حاصل ادغام گوشی های خانواده گلکسی نوت و گلکسی فولد چه می‌شود؟

اما ظاهرا سامسونگ می‌خواهد سیاست عرضه‌ی محصولاتش را تغییر دهد. بر اساس پتنتی که به تازگی منتشر شده، سامسونگ در حال توسعه‌ی یک گوشی منعطف دیگر است، اما آن شبیه به گلکسی فولد نیست. این دیوایس در واقع با یک قلم S Pen همراه بوده و از ژست‌های حرکتی از راه دور نیز پشتیبانی می‌کند. با اضافه کردن یک قلم هوشمند به گوشی منعطف سامسونگ، به نظر می‌رسد این شرکت قصد دارد گوشی های خانواده گلکسی نوت خود را با سری گلکسی فولد ادغام کند. طراحی این پتنت ما را به یاد طراحی گلکسی فولد کنونی می‌اندازد و تفاوت اندکی در بین آن‌ها وجود دارد. بدیهیست که سامسونگ ساخت یک تبلت و اسمارت‌فون هیبریدی را در سر نمی‌پروراند،‌ در عوض آن شبیه به گوشی منعطف موتو ریزر شرکت موتورولا است که تا چند ماه دیگر در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

علاوه بر این لولای این تلفن هوشمند می‌تواند تا زاویه‌ی 270 درجه خم شود. این درحالیست که لولای گلکسی فولد فقط 180 درجه خم می‌شد. اما این حق اختراع قابلیت جالب توجه دیگری از این دستگاه را به نمایش می‌گذارد. این گوشی قادر است آیکون‌ها یا محتوا را بدون اینکه نیاز به حفظ رد قلم یا انگشت دست باشد، از یک صفحه به صفحه‌ی دیگر منتقل کند.

این نمایشگر دارای لایه‌ی ویژه‌ای است که بدون نیاز به برخورد نوک قلم یا لمس از طریق انگشت دست نیز می‌تواند کار کند. بنابراین کاربران می‌توانند ابتدا با ضربه روی صفحه و انتخاب آیکون مد نظر‌ آن را به حالت فعال درآورده و سپس با حرکت دادن قلم یا انگشت خود از فاصله روی نمایشگر، آن را جابجا کنند. البته نباید فاصله به قدری زیاد باشد که عملیات شناسایی از دست برود. تصویر زیر می‌تواند درک این قضیه را آسان‌تر کند.

ادغام گوشی های خانواده گلکسی نوت و گلکسی فولد

بر کسی پوشیده نیست که نمایشگر گلکسی فولد از جنس پلاستیک نرم ساخته شده است و سطح آن به راحتی خراشیده می‌شود. بر این اساس، سامسونگ اگر می‌خواهد یک گوشی منعطف با پشتیبانی از قلم هوشمند بسازد، ابتدا باید فکری به حال این موضوع کند.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

مقالات سایت

TOP
حساب شما
No products in the cart.