توضیحات
آموزش تصویری طراحی کاراکتر در نرم افزار zbrush و همچنین رندر آن در نرم افزار کی شات (این آموزش تصویری فاقد صدا می باشد)
در خصوص نرم افزار زیبراش :
زیبراش (به انگلیسی: ZBrush) جهت مجسمهسازی دیجیتالی استفاده میگردد و در بسیاری از موارد جایگزین مدلسازی سنتی گشتهاست، گرافیک کامپیوتری سه بعدی، صنعتی با نرخ رشد باور نکردنی است و تنها راه برای رسیدن یا حفظ موفقیت همراه شدن با رشد است در طی چند سال آینده عدم دانش کافی و تسلط به نرمافزار zbrush کار را بسیار دشوار خواهد کرد.
نرمافزار زیبراش ابزاری پیشرفته جهت استفاده هنرمندان دیجیتالی است این برنامه امکان ایجاد میلیونها چندضلعی را برای کاربر فراهم میکند و بدون محدودیت اجازه میدهد تا در روشی غیر خطی و بدون حالت تخیل خود را ایجاد کنید و نهایتاً با اضافه نمودن نور و اثرات جوی ارائه ای واقع گرایانه داشته باشید.
در نرمافزار زیبراش از هر سطح و جسمی میتوان یک مدل سه بعدی ساخت، این برنامه کاربردهای فراوانی دارد که در ادامه به آن اشاره میکنیم ولی یکی از مهمترین مزایای آن ایجاد مدل با وضوح بالاست که برای استفاده در فیلمها، بازیهای رایانه ای و ساخت انیمیشن استفاده میشود.
زیبراش یک ابزار مجسمهسازی دیجیتالی است که ترکیبی از مدلسازی، نقاشی و نقاشی 3D / 2.5D میباشد. از تکنولوژی اختصاصی “pixol” استفاده میکند که اطلاعات مربوط به روشنایی، رنگ، مواد و عمق را بر روی صفحه نمایش ذخیره میکند. تفاوت اصلی بین ZBrush و بستههای مدلسازی سنتی این است که بیشتر شبیه مجسمهسازی است.
ZBrush برای ساخت مدلهای با رزولوشن بالا (قادر به رسیدن به ۴۰+ میلیون چند ضلعی) برای استفاده در فیلمها، بازیها و انیمیشنها، از شرکتهای بینالمللی ILM و Weta Digital به Epic Games و Electronic Arts استفاده میشود. ZBrush از سطوح پویا رزولوشن استفاده میکند تا مجسمه سازان بتوانند تغییرات سراسری یا محلی را به مدلهای خود اعمال کنند. ZBrush بیشتر شناخته شدهاست که قادر به ترسیم مقادیر متوسط تا فرکانس بالا است که بهطور سنتی در bump maps نقاشی شدهاست.
سپس اطلاعات مربوط به مش به دست آمده میتواند به عنوان مپهای معمولی مورد استفاده قرار گیرد در یک نسخه کم پلیگان از همان مدل مورد استفاده قرار گیرد. آنها همچنین میتوانند به عنوان یک normal maps خروجی گرفت، اگرچه در این حالت نسخه low poly نیاز به وضوح بیشتری دارد. یا، هنگامی که تکمیل شد، مدل 3D را میتوان به پس زمینه projected کرد، تبدیل به یک تصویر 2.5D.
پس از آن کار میتواند در یک مدل 3D دیگر شروع شود که میتواند در یک صحنه استفاده شود. این ویژگی به کاربران امکان میدهد صحنههای پیچیدهای را بدون پردازنده سنگین به راحتی کار کنند.
از طریق GoZ در دسترس در نسخه ۴، ZBrush تعامل با نرمافزارهای Autodesk Maya, Autodesk 3ds Max, Cinema 4D, LightWave 3D, Poser Pro, DAZ Studio, EIAS, Modo وBlender ارائه داد.
نقد و بررسیها
هنوز بررسیای ثبت نشده است.