آموزش تبدیل ویدیو به گیف در کامپیوتر و گوشی‌های موبایل

علیرضا زرگران

علیرضا زرگران

آیا به دنبال راهی برای تبدیل ویدیو به گیف هستید؟ ما بهترین راه‌های ممکن برای انجام این کار در کامپیوتر یا گوشی‌های هوشمند را در ادامه معرفی خواهیم کرد.

فایل‌های گیف شبکه‌های اجتماعی و اپلیکیشن‌های پیام رسان را از آن خود کرده‌اند. با این حال اکثر ما از فایل‌های گیف از پیش ساخته شده را به اشتراک می‌گذاریم و پس از مدتی آن‌ها دیگر جذابیت قبل را ندارند. اگر می‌خواهید خودتان فایل‌های گیفتان را بسازید، ما در این مقاله به شما روش‌های مختلف تبدیل ویدیو به گیف در کامپیوترهای ویندوزی، مک، لینوکس و گوشی‌های اندرویدی و آی او اسی را خواهیم آموخت.

Giphy’s Gif Maker (تحت وب)

تبدیل ویدیو به گیف

Giphy سرویسی است که شما می‌توانید در آن تقریبا تمام گیف‌های فضای مجازی را در آنجا بیابید. این سرویس یک اپلیکیشن تحت وب به نام Gif Maker را نیز ارائه کرده است که به شما اجازه می‌دهد از فیلم یا عکس‌های خود، فایل‌های گیف بسازید. از آنجایی که این یک وب اپلیکیشن است، از منابع آنلاین برای ساخت فایل مورد نظر شما استفاده خواهد کرد.

زمانی که ویدیوی مدنظرتان را آپلود کردید، شما می‌توانید آن را کراپ کرده و به میزانی که می‌خواهید به نمایش درآید ببرید. در اینجا ابزاری در اختیار شما قرار دارد که می‌توانید صفحه را با استیکرها، کپشن یا دودل‌های معمولی زیباتر کنید. علاوه بر این، جدا از فیلترهای معغمولی نظیر سیاه و سفید، افکت‌های دیگری نیز در اختیار شما قرار می‌گیرد تا فایل گیف شما زیباتر به نظر برسد. وقتی کار تمام شد، Giphy آن فایل گیف را برای ذخیره یا اشتراک‌گذاری در اختیارتان قرار می‌دهد.

این برنامه رایگان است و نیازی به هزینه ندارد، اما به یاد داشته باشید که فایل‌های گیف شما روی سرورهای Giphy آپلود می‌شوند. پس اگر می‌خواهید کسی آن‌ها را نبیند،‌ دنبال گزینه‌ی دیگری بگردید.

Gif Brewery 3 (مک)

تبدیل ویدیو به گیف

این اپلیکیشن مخصوص مک، توسط یکی دیگر از میزبانان سرویس گیف توسعه پیدا کرده و همه‌ی نیازهای شما برای تبدیل ویدیو به گیف را تامین می‌کند. شما قادر به کات، کراپ و ویرایش ویدیوی خود هستید. علاوه بر این، Gif Brewery مجموعه‌ای از گزینه‌ها برای اعمال تغییرات در هر فریم از فیلم را در اختیارتان قرار می‌دهد. این کمک می‌کند تا شما بتوانید تمپو، وضوح و دیگر مشخصه‌های فایل گیف خود را تغییر دهید.

افکت‌های مختلفی نظیر محو شدن به داخل یا به بیرون نیز وجود دارد که شما می‌توانید آن‌ها را در ابتدا و انتهای فایل خود قرار دهید. همانند Gif Maker، این برنامه نیز به شما اجازه می‌دهد تا استیکرها و انیمیشن‌های مختلفی را از کتابخانه‌ی Gfycat به فایل گیف خود بی‌افزایید. علاوه بر این، شما می‌توانید گیف جدید خودتان را روی یک فایل گیف7 دیگر یا یک عکس قرار دهید.

این برنامه همچنین شما را قادر می‌سازد تا نرخ فریم و رنگ‌بندی نهایی فایل گیفتان را تنظیم کنید. ویدیوی ورودی به دو صورت لینک آنلاین یا بارگذاری از طریق کامپیوتر شما وارد برنامه خواهد شد. این برنامه نیز رایگان است، اما متاسفانه در حال حاضر به صورت انحصاری فقط برای سیستم عامل مک توسعه پیدا کرده است.

GifTuna (مک، ویندوز، لینوکس)

تبدیل ویدیو به گیف

GifTuna یک ابزار کراس پلتفرم دسکتاپی است که قابلیت تبدیل ویدیو به گیف را به شما ارائه می‌کند. این برنامه دارای طراحی سادهای است که به شما کمک می‌کند خیلی سریع فایل گیف مد نظرتان را بسازید. به صورت پیشفرض، فایل گیف شما با همان وضوح اصلی خود ذخیره می‌شود، اما شما می‌توانید نرخ فریم و نسبت ابعاد آن را تغییر دهید. مهم‌تر از همه، شما یک پالت از رنگ‌های موجود در فایل گیفتان را نیز مشاهده خواهید کرد.

متاسفانه این برنامه ابزارهای حرفه‌ای مشابه Gif Maker‌ را در اختیار شما قرار نمی‌دهد. این برنامه مختص کسانیست که می‌خواهند یک ویدیو را بدون اعمال تغییرات خاصی به یک فایل Gif تبدیل کنند. این برنامه رایگان است و برای سه پلتفرم مک، ویندوز و لینوکس در دسترس خواهد بود.

Easy Gif Animator (ویندوز)

تبدیل ویدیو به گیف

اگر به دنبال کنترل‌های بیشتری روی فایل گیفی که می‌سازید هستید، ما Easy Gif Animator مختص پلتفرم ویندوز را پیشنهاد می‌کنیم. این برنامه یک پلتفرم عالی برای تبدیل ویدیو به گی است که به شما امکانات بی‌شماری از جمله افکت‌های عبور، مدیریت فریم و ابزارهای کراپ کردن را ارائه می‌کند.

این برنامه همچنین می‌تواند به شما کمک کند چند عکس ثابت را به یکدیگر بچسبانید و در قالب یک فایل متحرک آن را ذخیره کنید. یک جدول زمانی نیز برای این کار در اختیار شما قرار می‌گیرد. Easy Gif Animator به شما امکان بررسی نحوه‌ی به نمایش درآمدن فایل گیفی که ساخته‌اید در یک مرورگر وب را نیز می‌دهد، بنابراین شما می‌توانید آن را بهینه کرده یا سایزش را تغییر دهید. به لطف ابزارهای پیشرفته، شما نه تنها قادر به تبدیل فایل، بلکه اضافه کردن استیکرها و افکت‌های مختلفی روی فایل گیف خود هستید.

البته برخلاف گزینه‌های دیگر این فهرست، برای بهره‌مندی از قابلیت‌های ذکر شده‌ی بالا باید 30 دلار بپردازید. ما توصیه می‌کنیم پیش از آن، نسخه‌ی آزمایشی رایگان آن را دانلود کنید.

Giphy (آی او اس، اندروید)

اپلیکیشن موبایل Giphy برای اندروید و آی او اس برای کاربرانی طراحی شده که می‌خواهند در همه جا و برای هر کسی فایل‌های گیف ارسال کنند. و خوشبختانه بله، این برنامه شامل یک ویرایشگر و تبدیل کننده‌ی فایل‌های ویدیویی به گیف نیز می‌شود.

وقتی برنامه را اجرا کردید، روی زبانه‌ی + کلیک کنید تا یک فایل گیف بسازید. حالا باید یک عکس/ویدیویی را ثبت کنید یا از گالری گوشی خود وارد کنید. در مرحله‌ی بعد این برنامه گزینه‌های جذابی را برای ویرایش در اختیار شما قرار می‌دهد تا خروجی سرگرم کننده‌ای حاصل شود.

پس از اعمال افکت‌های مختلف‌، در صفحه‌ی بعد شما می‌توانید مستقیما این فایل گیف ساخته شده را در هر کجا که خواستید به اشتراک بگذارید، یا روی حافظه‌ی گوشی خود ذخیره کنید.

 

منبع : https://gadgetnews.net/

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

مقالات سایت

TOP
حساب شما
No products in the cart.