حقوق سالانه مدیرعامل آلفابت به دو میلیون دلار افزایش یافت

علیرضا زرگران

علیرضا زرگران

آلفابت، شرکت مادر گوگل اعلام کرد حقوق سالانه‌ی ساندار پیچای، مدیرعامل این شرکت به رقم دو میلیون دلار افزایش پیدا کرده است. پیچای همچنین تا ۲۴۰ میلیون دلار پاداش دریافت خواهد کرد.

این افزایش حقوق بعد از خروج لری پیج و سرگی برین، بنیان‌گذاران گوگل از شرکت آلفابت اعمال می‌شود. با خروج این دو مدیر ارشد آلفابت، پیچای به نفر اول شرکت تبدیل شده است. این شرکت در بیانیه‌ی خود اعلام کرد دلیل افزایش حقوق مذکور، افزایش نقش پیچای در آلفابت و گوگل است.

حقوق دریافتی پیچای در سال ۲۰۱۸ رقم ۱/۹ میلیون دلار بوده است. حقوق جدید پیچای از ابتدای ژانویه‌ی سال ۲۰۲۰ محاسبه خواهد شد.

پیج و سرگی باوجود خروج از تیم مدیریت آلفابت، همچنان حق رای خود در هیات مدیره‌ی این شرکت را در اختیار خواهند داشت.

لری پیج (چپ) و سرگئی برین (راست) / Larry Page (Left) and Sergey Brin (Right)

لری پیج (چپ) و سرگئی برین (راست)

آلفابت اعلام کرد در صورتی که پیچای بتواند به اهداف تعیین شده در سه سال آینده دست پیدا کند، می‌تواند تا ۲۴۰ میلیون دلار پاداش هم دریافت کند. همچنین خبرگزاری بلومبرگ گزارش داده در صورتی که سهام آلفابت، سهام S&P 100 را پشت سر بگذارد، وی ۹۰ میلیون دلار دیگر هم پاداش دریافت خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری cnet این خبر درحالی از سوی آلفابت اعلام شده که شرکت با وضعیت درهم‌ریخته‌ای رو‌به‌رو شده و پیچای باید این شرایط را مدیریت کند. براساس این گزارش، رابطه‌ی مدیران ارشد شرکت با کارمندان رده پایین متشنج شده است. این تشنج‌ها از زمانی آغاز شده که کارگران شرکت نسبت به هر اقدام گوگل از همکاری با ارتش آمریکا تا نحوه‌ی برخورد با موضوع آزار و اذیت جنسی کارمندان اعتراض می‌کنند. گوگل همچنین در چند پرونده، تحت تحقیقات فدرال و دولت مرکزی قرار گرفته است.

 

پیچای همچنین باید با تغییراتی که خودش در فرهنگ این شرکت ایجاد کرده هم کنار بیاید. او ماه گذشته اعلام کرد گوگل جلسات هفتگی TGIF را که بسیار مشهور و محبوب بودند به جلسات ماهانه تبدیل می‌کند. او دلیل اتخاذ این تصمیم را تلاش همگانی برای جلوگیری از خروج اطلاعات از جلسات هفتگی اعلام کرد.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

مقالات سایت

TOP
حساب شما
No products in the cart.