اندروید ۱۰ نام رسمی اندروید کیو شد؛ دیگر خبری از اسامی دسرها نیست

علیرضا زرگران

علیرضا زرگران

گوگل نسخه بعدی اندروید را که با اسم رمز Q شناخته می‌شد؛ اندروید ۱۰ (Android 10) نام نهاد. با انتشار اندروید 10 تغییراتی را در لوگوی اندروید نیز خواهیم دید.

 

انتخاب نام اندروید ۱۰ یعنی اینکه گوگل، از اسامی دسرها و شیوه نام‌گذاری الفبایی برای سیستم عامل موبایلی خود دست کشیده است. با این اقدام، پذیرش اسامی نسخه‌های اندروید در نقاط مختلف جهان راحت‌تر خواهد شد؛ زیرا پیش‌تر گوگل از نام‌هایی استفاده می‌کرد که برای همه در سراسر دنیا، شناخته شده نبودند.

لوگوی اندروید و ربات معروف آن هم دستخوش تغییراتی شده‌اند. در طول سال‌های گذشته، رنگ این ربات سبز مایل به زرد و لیمویی بود؛ اما ظاهر جدید آن، سبز مایل به آبی است. گوگل این تغییر را تنها برای زیبایی اعمال نکرده؛ بلکه کاربران دچار کوررنگی را هم در نظر گرفته است.

اندروید 10

رنگ سبز قبلی برای افرادی که این مشکل بینایی را دارند، به خوبی قابل مشاهده نبود و کور رنگی سبز-قرمز، رایج‌ترین نوع آن است. اما اضافه شدن رنگ آبی، به رویت بهتر ربات کمک می‌کند. البته همراه با این سبز جدید (#3ddc84)، گوگل رنگ‌های دیگری را نیز برای جلوه‌های بصری استفاده خواهد کرد که باید به آبی (#4285f4)، سرمه‌ای (#073042)، نارنجی (#f86734)، زرد کمرنگ (#eff7cf) و آبی آسمانی اشاره کنیم.

 

علاوه بر رنگ، طراحی ربات هم کمی فرق کرده است و از این پس انحنای بیشتری دارد. همچنین نشان‌واژه اندروید با تغییر فونت، کمی گردتر شده تا با انحنای ربات همخوانی بیشتری داشته باشد. حالا سر ربات، بخشی از لوگوی اندروید است که بعد از نشان‌واژه یا بالای آن قرار می‌گیرد. البته گوگل از بقیه اندام ربات صرف نظر کرده و تنها سر آن را حفظ کرده است. ناگفته نماند که چشم‌ها و آنتن‌های ربات، کمی جابه‌جا شده‌اند تا چهره‌ی دوستانه‌تری به آن بدهند.

اندروید ۱۰

این موارد در رابط کاربری اندروید نیز خود را نشان خواهند داد. کاربران می‌توانند پس از انتشار عمومی اندروید 10 در سال جاری، تغییرات را در دستگاه خود ببینند.

تغییرات ظاهری اندروید با انتشار اندروید ۱۰

منبع : گجت نیوز

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

مقالات سایت

TOP
حساب شما
No products in the cart.