آواتار یا کارکتر مجازی در یوتیوب Vtuber

علیرضا زرگران

علیرضا زرگران

VTuber چیست؟

VTuber یک اصطلاح عامیانه برای آواتار یا کارکتر مجازی در یوتیوب است. این نامی است که به نوعی تولید کننده محتوای آنلاین داده شده است که از یک آواتار تولید شده توسط رایانه در حین پخش برای مخاطبان خود استفاده می کند. آنها بیشتر در سرویس های پخش و اشتراک گذاری ویدیو مانند YouTube و Twitch یافت می شوند.

به زبان ساده، VTuber واژه‌ای ترکیبی برای یوتیوب‌بر یا خالق دیجیتالی است که از یک آواتار دیجیتالی که میتواند یک کاراکتر دو بعدی یا سه بعدی باشد برای جایگزینی یک دوربین استاندارد هنگام پخش زنده در مقابل طرفداران خود استفاده می‌کند.

tarahiberooz

اکثر VTuber ها ژاپنی هستند و اغلب چیزهایی را به زبان ژاپنی تولید می کنند. از سوی دیگر، این تأثیرگذاران عموماً طرفدارانی در سراسر جهان دارند. آواتارهای VTuber اغلب برای شبیه به شخصیت های ساخته شده در نمایش های انیمیشن ژاپنی ساخته می شوند (به عبارت دیگر، آنها شبیه شخصیت های “انیمه” هستند). از آنجایی که میلیون ها نفر در سراسر جهان انیمه تماشا می کنند، مخاطبان آنها در خارج از ژاپن به شدت افزایش یافته است.

Kizuna AI عبارت “YouTuber مجازی” را در اواخر سال 2016 ایجاد کرد. او بزرگترین VTuber جهان است و معمولاً به عنوان اولین در نظر گرفته می شود. او در حال حاضر بیش از 4 میلیون مشترک یوتیوب و خیلی بیشتر در دیگر سیستم عامل های رسانه های اجتماعی خود دارد. هزاران VTubers جدید از زمان به شهرت رسیدن او در چندین پلتفرم ظاهر شده‌اند و به رشد اخیر این ژانر در محبوبیت افزوده است.

آنها چه کاری انجام می دهند؟

اگر زمان زیادی را در اینترنت بگذرانید، ممکن است نام VTuber را شنیده باشید. VTubers ولاگرهایی هستند که به‌عنوان شخصیت‌های انیمه ظاهر می‌شوند تا خودشان معمولی و روزمره. آنها نیستند هوش مصنوعی، بلکه افرادی با درک کافی برای استفاده از نرم افزاری که کاراکترهای انیمه را تولید می کند و آنها را در ویدیوهای YouTube نشان می دهد، استفاده می کنند.

VTubers اغلب همان نوع محتوا را تولید می کند که سایر YouTubers ها. فعالیت های آنلاین آنها شامل پخش زنده بازی‌ها، تعامل با فالوورها، مشارکت در روندهای ویروسی و مشارکت با سایر تأثیرگذاران. بسیاری از آنها همچنین کار صداگذاری انجام می دهند و مطالب منحصر به فردی را بر اساس هویت خود ایجاد می کنند.

ساختن یک شخصیت بخش مهمی از تبدیل شدن به یک VTuber است. آنها شخصیت متمایز و شیوه ارتباط با مخاطبان خود را توسعه می دهند. این معمولاً بر نوع محتوای ارائه شده و همچنین روابط آنها با مخاطبان تأثیر می گذارد. VTubers می توانند هم مذکر و هم ماده باشند، می توانند ویژگی های خارق العاده مختلفی داشته باشند و مرز بین خیال و واقعیت را محو کنند.

اکثر VTubers با جمع آوری کمک های مالی طرفداران، فروش کالاها و پذیرفتن حمایت های مالی در ویدیوهای خود درآمد کسب می کنند. در ژاپن، آنها همچنین به عنوان تأیید کنندگان محصول در کمپین های تبلیغاتی بزرگ مورد استفاده قرار گرفته اند، و کیزونا آل سفیر ملی سازمان گردشگری ژاپن است.

5 بهترین نرم افزار VTuber برای استریم

اگر می‌خواهید وارد دنیای VTubing شوید، ابتدا باید با نرم‌افزاری که آن‌ها استفاده می‌کنند آشنا شوید، و در اینجا لیستی از پنج بهترین آنها آورده شده است.

1. VTube Studio

YH5BAEAAAAALAAAAAAAAAAAAIBRAA7

VTube Studio یک برنامه رایگان برای iPhone/iPad، Android، macOS و Windows است. این برنامه چهره شما را با گوشی هوشمند یا وب کم شما ردیابی می کند و مدل Live2D Cubism را به طور مناسب متحرک می کند. مدل های سه بعدی پشتیبانی نمی شوند.

این مدل با پخش جریانی داده های ردیابی چهره از تلفن شما به رایانه شخصی/Mac از طریق شبکه محلی شما، بلافاصله در تلفن یا رایانه شخصی شما نمایش داده می شود.

این برنامه دارای ویژگی های بسیاری است که در تلاش خود برای تبدیل شدن به یک یوتیوبر مجازی مفید می بینید. با این حال، این برنامه حرکات چشم یا چشمک های شما را ردیابی نمی کند. VTube Studio یک نقطه شروع فوق العاده برای یک برنامه VTuber قابل اعتماد برای تازه کارها است.

ویژگی های کلیدی

  • ردیابی چهره سریع و با کیفیت عالی است.
  • وضوح بالا، کیفیت بالا و رندر تصویر واضح از مدل Live2D.
  • گزینه ردیابی ماوس/قلم.
  • هر پارامتر ردیابی را می توان به هر پارامتر Live2D در مدل شما نگاشت. 
  • ردیابی دهان با استفاده از صدا
  • برنامه iOS/Android برای ردیابی چهره شبکه یا ترسیم مستقیم مدل (نمونه نمایشی رایگان در دسترس).
  • مکان، اندازه و چرخش مدل را به آرامی با کلیدهای میانبر حرکت دهید.

2. Facerig

YH5BAEAAAAALAAAAAAAAAAAAIBRAA7

این ابزاری است که به هر کسی که دوربین دارد اجازه می دهد تا در موجودات دیجیتالی خارق العاده زندگی کند. در نظر گرفته شده است که یک پلتفرم خلاقانه باز باشد که به هر کسی اجازه می دهد شخصیت ها، پس زمینه ها و اشیاء خود را بسازد و آنها را به FaceRig وارد کند. اگر فیلمبرداری نمی کنید که بدن کامل شما را نشان می دهد، این گزینه خوبی است.

این برنامه همانطور که از نامش پیداست روی صورت شما متمرکز است. مجموعه ای از قابلیت های اضافی را ارائه می دهد که برای ایجاد ویدیوهای واقعیت مجازی YouTube بدون استفاده از هدست های VR ایده آل هستند.

از FaceRig می‌توان برای ضبط وبلاگ‌ها، بحث‌های آنلاین یا تبدیل مهمانی خود به یک نمایش تقلیدی سرگرم‌کننده و آزاد استفاده کرد. از سوی دیگر، Facerig برای VTubers دارای فناوری Live2D Cubism 3.0 است که به مشتریان خود اجازه می دهد بهترین فیلم ها را برای اهداف خود تولید کنند.

FaceRig در سه نوع موجود است:

  • FaceRig Classic، که نسخه سطح ابتدایی FaceRig است، امکان استفاده غیرتجاری در خانه و حتی کسب درآمد محدود در YouTube/Twitch یا پلتفرم‌های مشابه را تا زمانی که بخش تجاری آن حداقل باشد، می‌دهد. آنها استفاده از آن را در هر راه (کانالی) که بیش از 500 دلار درآمد ماهانه برای شما ایجاد می کند، از نظر تجاری مهم می دانند. این شامل پول تبلیغات و همچنین کمک های داوطلبانه (یک بار یا مکرر، مانند Patreon) می شود. اگر در این حد هستید، می توانید از کلاسیک استفاده کنید. اگر تمام شده اید، باید به Pro یا Studio ارتقا دهید.
  • DLC FaceRig Pro، اساساً به شما امکان می دهد بدون نیاز به درآمد ماهانه از ویدیوها در YouTube/Twitch درآمد کسب کنید. اما نه برای محتوایی که منحصراً از طریق سرویس‌های پولی/مبتنی بر اشتراک در دسترس است، مانند YouTube Red جدید (برای محتوایی که منحصر به YouTube Red یا مشابه است، به استودیوی FaceRig نیاز دارید).
  • نسخه استودیویی اجازه می دهد تا استفاده تجاری و همچنین دسترسی به داده های رسا mo-cap. این نرم افزار حرفه ای است که به هر کسی اجازه می دهد تا با استفاده از سنسورهای مختلف ردیابی حرکت، فیگورهای CGI را به صورت دیجیتالی مجسم کند. نتیجه ممکن است به صورت زنده پخش شود، به عنوان یک ویدیو ذخیره شود، یا به عنوان انیمیشن an.fbx صادر شود. در نظر گرفته شده است که یک پلتفرم خلاقانه باز باشد که به هر کسی اجازه می‌دهد شخصیت‌ها، پس‌زمینه‌ها و اشیاء خود را بسازد و آنها را به استودیوی FaceRig وارد کند.

ویژگی های کلیدی

  • شما می توانید شخصیت عجیب و غریب یا سرگرم کننده خود را بسازید و به اشتراک بگذارید.
  • به‌عنوان شخصیت‌های جالب ما، با احساسات بسیارشان، گفتگوی اینترنتی در اسکایپ یا Google Hangouts دارند.
  • ردیابی سر و حالات صورت در یک جریان ویدیوی ورودی در زمان واقعی (همچنین با تجزیه و تحلیل صوتی).
  • به لطف مدل‌های فیزیک، جلوه‌های ذرات پیچیده و نورپردازی بلادرنگ، همه چیز از کیفیت عالی برخوردار است.
  • با استفاده از پیش پردازش بی‌درنگ، می‌توانید صدای خود را طوری تنظیم کنید که بیشتر شبیه شخصیت باشد.

3. VRoid Studio

YH5BAEAAAAALAAAAAAAAAAAAIBRAA7

VRoid Studio یک ابزار رایگان ایجاد کاراکتر سه بعدی است که هم در ویندوز و هم در مک کار می کند. می توانید از VRoid Studio برای توسعه آواتارهایی که می توانند در موارد مختلف استفاده شوند، استفاده کنید VR / AR سیستم هایی که فرمت VRM را می پذیرند.

مدل‌های VRoid Studio 3D برای استفاده تجاری و غیرتجاری در انواع سیستم‌های VR/AR در دسترس هستند. نه تنها مدل سازی سه بعدی در VRoid Studio به سادگی طراحی روی کاغذ است، بلکه این برنامه همچنین به شما این امکان را می دهد که خلاقیت خود را با اصلاح عناصر جزئی تا کوچکترین جزئیات نشان دهید.

هر کسی می تواند به صورت رایگان از VRoid Studio استفاده کند. تنظیم آن بسیار ساده است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که آن را دانلود کنید و آماده کار هستید. مدل‌های ایجاد شده در VRoid Studio برای استفاده در انواع پلتفرم‌ها و برنامه‌های کاربردی متعلق به شما هستند.

می توانید بلافاصله پس از دانلود شروع به ساخت آن کنید. با چندین ایستگاه از پیش آماده برای استفاده، لازم نیست از ابتدا شروع کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که چیزهایی را که می خواهید انتخاب کنید و تنظیمات آنها را تغییر دهید. بنابراین، اگر به دنبال نرم‌افزار VTuber برای محتوای واقعیت مجازی YouTube هستید، VRoid یکی از ساده‌ترین گزینه‌ها است.

ویژگی های کلیدی

  • مدل های سه بعدی انسان نما را می توان با VRoid Studio ایجاد کرد.
  • ویژگی‌های صورت، فرم بدن و لباس‌ها را می‌توان به روش‌های نامحدودی سفارشی کرد.
  • ایجاد موی سه بعدی عملاً به سادگی ترسیم آنها روی کاغذ است. با استفاده از این برنامه می توانید از ابزار قلم داخلی برای ایجاد موهای جدید استفاده کنید. رنگ، طول، فرم، جهت جریان، تندی و بسیاری عوامل دیگر همگی از ناحیه پارامترها قابل تنظیم هستند.
  • با پیش‌نمایش سه‌بعدی، کاربران می‌توانند ببینند که چگونه تغییرات آنها بر مدل در زمان واقعی تأثیر می‌گذارد.

4. 3 بعدی زنده

YH5BAEAAAAALAAAAAAAAAAAAIBRAA7

Live3D در Steam در دسترس است و دارای ویژگی‌های جذاب فراوانی است، مانند پنل‌های سفارشی‌سازی برای اینکه شخصیت انیمه شما زیبا و واقعی به نظر برسد. نیازی به افشای صورت خود نیست. به سادگی از یک دوربین برای تقویت مهارت های زندگی خود و حفظ ناشناس بودن خود استفاده کنید.

مهمتر از آن، آنها مجموعه بزرگی از آواتارها و عناصر سه بعدی VTuber و همچنین سفارشی سازی و نقاشی را ارائه می دهند تا مطمئن شوید که سفر پخش زنده مجازی شما خلاقانه و لذت بخش است. هنگام وارد کردن مطالبی مانند PDF، PPT، تصاویر و ویدیوها، می توانید آواتار مجازی و دارایی های داخلی خود را با جلسه یا مخاطبان خود به اشتراک بگذارید.

می‌توانید به‌سرعت فیلم‌های سه‌بعدی یا نمایش‌های زنده را با استفاده از آواتار 3 بعدی VTuber، عکس‌برداری از چهره، یا ضبط حرکت Leap به‌سرعت ضبط کنید، یا با استفاده از مدل‌های آواتار سه‌بعدی داخلی و مواد جلوه‌های بصری، ویدیوهای زیبا و جذاب بسازید. . با ابزارهای قوی در ویرایشگر VTuber، ممکن است به سرعت به یک خالق فوق العاده تبدیل شوید.

ویژگی های کلیدی

  • عکسبرداری از حرکت چهره در زمان واقعی، ضبط حرکت بی‌درنگ و حرکت جهشی، همگام‌سازی لب‌های بی‌درنگ، و نمایش ویدیوی زمان واقعی در دسترس هستند.
  • آواتار 3 بعدی VTuber با دقت بالا، مدل‌ها، اکشن‌های متنوع، افکت‌ها و منابع پایه و غیره. می توانید آنها را با هم ترکیب کنید تا یک نمایش VTubing فوق العاده تولید کنید.
  • می توانید از مجموعه نرم افزار به صورت رایگان برای سازندگان مجازی شخصی استفاده کنید. استفاده از ویژگی ها و منابع برای VTubers ساده است و تنها به یک کامپیوتر و یک دوربین مجازی نیاز دارد.

5. VRChat

YH5BAEAAAAALAAAAAAAAAAAAIBRAA7

این لیست بدون ذکر VRChat ناقص خواهد بود، که بدون شک یکی از مهمترین ابزارهای یوتیوبرهای تعاملی است. VRChat فضای امنی را برای افراد فراهم می کند تا بتوانند موضوعات مختلف را آزمایش کنند، مانند طراحی و ایجاد آواتار برای VTube. این برنامه که در Steam قابل دسترسی است، با طیف گسترده ای از سیستم ها، ابزارها و دستگاه های VR سازگار است.

VRChat یک برنامه واقعیت مجازی اجتماعی است که به کاربران اجازه می دهد دنیای مجازی بسازند و به اشتراک بگذارند. شما مدل های آواتار سه بعدی را انتخاب می کنید و سپس می توانید هر کاری که می خواهید با آنها انجام دهید.

می‌توانید مدل‌های شخصیت خود را توسعه دهید یا آنها را از سایر فرنچایزها وارد کنید تا به عنوان آواتارهای VRChat خود استفاده کنید. بازی های کوچکی مانند Capture the Flag، Battle Discs و Steel n’ Gold نیز در دسترس هستند.

ویژگی های کلیدی

  • با حرکات دست، شکلک‌ها به شما کمک می‌کنند تا خود را بیان کنید.
  • همگام سازی لب، ردیابی/چشمک زدن، و دامنه کامل حرکت همگی از ویژگی های آواتارها هستند.
  • با استفاده از Unity SDK، می توانید آواتارها و محیط های خود را طراحی کنید.
  • با دوستان خود می توانید صحبت کنید، همکاری کنید، طراحی کنید، مجسمه سازی کنید و کارهای دیگری انجام دهید.
  • با صدای سه بعدی فضایی بهتر می توانید صحبت های مهم را بشنوید.
  • صدها جهان دیگر را که توسط دیگر اعضای جامعه ساخته شده اند، کشف کنید.
  • شما هرگز نمی دانید که آیا آواتار بعدی که ملاقات می کنید بهترین دوست شما خواهد بود یا خیر.

چگونه VTuber شویم؟

اگر این ابزارها شما را به تبدیل شدن به VTuber علاقه مند کرد. در اینجا یک راهنمای گام به گام سریع برای تبدیل شدن به یک VTuber است.

  1. فناوری خود را تنظیم کنید: مطمئن شوید که دوربین، میکروفون و کامپیوتر با کیفیتی برای ضبط و ویرایش فیلم های خود دارید. لازم نیست هزاران دلار خرج کنید. در صورت امکان، با چیزهایی که دارید شروع کنید و سپس با کسب اطلاعات بیشتر، تجهیزات ویدئویی خود را ارتقا دهید.
  2. یک برنامه آواتار را انتخاب کنید: پلتفرم های نرم افزاری زیادی برای انتخاب وجود دارد، بنابراین توصیه می کنم قبل از انتخاب یکی، چند مورد را امتحان کنید. VRChat، VRoid Studio و Hypermeet چند پلتفرم محبوب تر برای بررسی هستند. بسیاری از آنها نسخه رایگان دارند، در حالی که عملکرد اضافی ممکن است نیاز به پرداخت داشته باشد.
  3. آواتار خود را بسازید: ایجاد آواتار یکی از هیجان انگیزترین جنبه های VTuber بودن است. می توانید از نرم افزار آواتار برای ساختن آواتار خود از ابتدا یا تغییر رنگ پوست، چشم ها، مژه ها و غیره آواتار موجود استفاده کنید. هنگام طراحی آواتار، هدف بلند مدت متریال VTube خود را در نظر بگیرید.
  4. کانال خود را ایجاد کنید: کجا می خواهید آثار VTube خود را پست کنید؟ در حالی که بیشتر مطالب VTube در یوتیوب است، ویدیوها را می توان در وب سایت، اینستاگرام، TikTok یا سایر سایت های رسانه اجتماعی شما نیز به اشتراک گذاشت.
  5. تقویم محتوا ایجاد کنید: وقتی در مورد آواتار و کانال خود تصمیم گرفتید، در مورد نوع محتوایی که تولید می کنید تصمیم بگیرید. در حالی که مجبور نیستید هر روز محتوای تازه آپلود کنید، باید به طور مرتب پست کنید.
  6. اولین ویدیوی خود را بسازید: اینجا لحظه درخشیدن شماست. اولین ویدیوی خود را ضبط کنید، سپس از برنامه آواتار خود برای تبدیل آن به آواتار و پخش زنده آن استفاده کنید. موفقیت آنی را پیش بینی نکنید. ماه ها طول می کشد تا یک دنبال کننده یوتیوب به دست آورید.

نتیجه

VTubers می آورند بازاریابی ویدئو به ارتفاعات جدید

انیماتورهای برتر میلیون‌ها دلار درآمد دارند و طرفداران زیادی دارند و به خودی خود آنها را به افراد مشهور تبدیل می‌کنند. از سوی دیگر، برندها و متخصصان بازاریابی می توانند با افزودن محتوای VTube به طرح های بازاریابی دیجیتال خود سود ببرند.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

مقالات سایت

TOP
حساب شما
No products in the cart.