آموزش دریافت رمز پویا (رمز دوم یکبار مصرف) برای همه بانک ها

رمز پویا
فرشاد کاظمی

فرشاد کاظمی

احتمالا تا به حال شنیده‌اید که دریافت رمز دوم یک‌بارمصرف از ابتدای دی ماه اجباری می‌شود و خریدهای اینترنتی تنها با رمز دوم یک‌بارمصرف امکان‌پذیر خواهند بود. بانک مرکزی نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد مردم به‌منظور دریافت رمز و تأیید شماره‌ی تلفن همراه خود باید به بانک صادركننده‌ی كارت مراجعه کنند. البته این خبر جدید نیست و استفاده از رمز دوم پویا از سال گذشته در دستور کار بانک مرکزی قرار گرفته بود و قرار بود از خرداد ماه سال جاری، تمامی بانک‌ها استفاده از رمز دوم یک‌بارمصرف را برای مشتریان خود الزامی کنند اما به دلیل آماده‌نبودن زیرساخت‌های شبکه‌ی بانکی کشور اجرای این طرح به تعویق افتاد.

بانک مرکزی هدف از اجرای طرح رمز یک‌بارمصرف پویا را جلوگیری از سهولت دسترسی مجرمان به اطلاعات حساب بانکی شهروندان در فضای وب و کاهش کلاهبرداری‌های اینترنتی اعلام کرده که به دو روش پیامک و استفاده از اپیلیکیشن‌های موبایل قابل استفاده است. در ادامه به توضیح بیشتر نحوه‌ی فعال‌سازی رمز دوم یک‌بارمصرف برای هر بانک می‌پردازیم.

فهرست:

 

۱- نحوه فعال‌سازی رمز پویا (رمز دوم یکبار مصرف) بانک پارسیان

مشتری‌های بانک پارسیان برای فعال‌سازی رمز دوم یک‌بارمصرف باید ابتدا به یکی از خودپردازهای بانک پارسیان مراجعه کنند و از طریق منوی عملیات رمز، ثبت‌نام رمز یک‌بارمصرف، یک رمز دلخواه هشت رقمی (رمز ساده مانند اعداد پشت سر هم و تکرار یک عدد بیش از ۴ بار مجاز نیست)، مطابق تصاویر زیر انتخاب کنند. این رمز برای صدور رمز یک‌بارمصرف الزامی بوده و در صورت فراموش کردن آن، باید مجددا به خودپرداز بانک پارسیان مراجعه کرده و رمز جدید تعریف کنید. این سرویس تنها برای مشتریانی قابل استفاده است که شماره‌ی همراه خود را قبلا در سیستم ثبت کرده‌اند.

بانک پارسیان

پس از انجام مرحله بالا، یک کد فعال‌سازی به شماره‌ی موبایل دارنده‌ی کارت ارسال می‌شود. کد فعال‌سازی به مدت ۲۴ ساعت معتبر بوده و در این مدت کاربر می‌تواند از طریق موبایل بانک پارسیان (پارسیان من نسخه‌ی ۱.۳.۱۴ به بعد) نسبت به فعال‌سازی سرویس اقدام کند. برای این منظور پس از اجرای موبایل بانک و رفتن به منوی اصلی، منوی رمز یک‌بار مصرف، گزینه‌ی ثبت، پس از ورود شماره کارت و کد فعال‌سازی ارسال شده به موبایل، عملیات فعال‌سازی انجام می‌شود.

بانک پارسیان

پس از انجام این مراحل می‌توانید از طریق موبایل بانک اقدام به دریافت رمزهای یک‌بار مصرف کارت کنید. برای این منظور با مراجعه به منوی اصلی، منوی رمز یک‌بار مصرف، گزینه‌ی صدور، انتخاب کارت مورد نظر، ورود رمز هشت رقمی که کاربر در خودپرداز مشخص کرده است، انتخاب رمز هفت رقمی (این رمز به‌جای رمز دوم کارت استفاده می‌شود)، رمز یک‌بار مصرف به کاربر نمایش داده می‌شود. رمز یکبار مصرف به مدت ۶۰ ثانیه معتبر است و در این مدت تنها یک‌بار قابل استفاده است. توجه داشته باشید که رمزهای تولید شده در صورتی صحیح است که زمان گوشی کاملا دقیق تنظیم شده باشد؛ بنابراین کاربر باید در قسمت تنظیمات تاریخ و زمان گوشی، گزینه‌ی تنظیم خودکار تاریخ و زمان (time and date Automatic) را فعال کند.

بانک پارسیان

لینک دریافت اپلیکیشن و راهنمای گام‌به‌گام

۲- نحوه فعال‌سازی رمز پویا (رمز دوم یکبار مصرف) بانک ملت

بانک ملت «سامانه‌ی رمز نگار ملت» را با محوریت استفاده از اپلیکیشن (نرم‌افزار موبایلی) و سرویس پیامک طراحی و پیاده‌سازی کرده است. مشتریان بانک ملت با استفاده از این سامانه امکان تولید رمز‌های پویا‌ و یک‌بار مصرف در تراکنش‌های مبتنی بر رمز دوم‌ انواع کارت‌های بانک ملت (به‌جز کارت‌های هدیه‌ی ملت) را پیدا می‌کنند. رمزهای تولید شده در این اپلیکیشن تنها برای ۶۰ ثانیه معتبر بوده و پس از گذشت این زمان دیگر قابل استفاده نیستند. در این اپلیکیشن علاوه بر امکان استفاده از رمز پویای دوم در تراکنش‌های متکی به رمز دوم، امکان بهره‌مندی از دریافت رمز پویای اول جهت استفاده در ابزارهای مرتبط (نظیر خودپرداز، کارتخوان فروشگاهی) نیز وجود دارد.

مشتریان بانک ملت می‌توانند خدمات مربوط به سامانه‌ی اپلیکیشن و سامانه‌ی پیامکی را به‌صورت هم‌زمان فعال کرده و در صورت تمایل از هرکدام استفاده کنند.

نحوه‌ی فعال‌سازی و استفاده از سامانه‌ی رمز نگار ملت-اپلیکیشن

۱- دریافت نرم‌افزار اندروید یا iOS از سایت بانک

بانک ملت

۲- مراجعه به یکی از دستگاه‌های خودپرداز یا پایانه‌ی بانکی غیر نقد بانک، استفاده از منوی تغییر رمز و خدمات رمز پویا، فعال‌سازی سامانه‌ی رمز نگار ملت- اپلیکیشن، ارسال کد فعال‌سازی

بانک ملت

بانک ملت

بانک ملت

۳- ورود کد فعال‌سازی به سامانه و تعیین رمز اپلیکیشن

بانک ملت

۴- افزودن کارت یا کارت‌های بانک ملت به سامانه‌ی رمزنگار ملت

۵- دریافت رمز دوم یک‌بارمصرف از سامانه‌ی رمز نگار ملت

نحوه‌ی فعال‌سازی و استفاده از سامانه‌ی رمزنگار ملت-نسخه‌ی پیامکی

۱- مراجعه به یکی از دستگاه‌های خود پرداز یا پایانه‌ی بانکی غیر نقد بانک، استفاده از منوی تغییر رمز و خدمات رمز پویا، فعال‌سازی سامانه‌ی رمز نگار ملت- نسخه‌ی پیامکی

۲- نمایش شماره‌ی همراه و تأیید در صورت صحت شماره‌ی نمایش داده شده

بانک ملت

بانک ملت

بانک ملت

۳- ارسال پیامک فعال‌سازی و راهنمای سامانه از سوی بانک ملت

۴- ارسال پیامک چهار رقم آخر کارت بانکی فعال‌شده به شماره‌ی ۳۰۰۰۳۳۰۳ جهت دریافت رمز پویا

بانک ملت

۵- ارسال پیامک رمز هفت رقمی یک‌بارمصرف از طرف بانک با سرشماره‌ی Bank Mellat روی تلفن همراه شما

لینک دریافت اپلیکیشن و راهنمای گام‌به‌گام

۳- نحوه فعال‌سازی رمز پویا (رمز دوم یکبار مصرف) بانک ملی

کاربران با استفاده از اپلیکیشن 60 بانک ملی که برای اندروید و iOS طراحی شده است می‌توانند هر ۶۰ ثانیه، یک رمز یک‌بارمصرف اول یا دوم دریافت کنند. همچنین مشتری‌های فاقد گوشی‌های همراه هوشمند نیز می‌توانند با استفاده کد دستوری و بدون نیاز به اینترنت، رمز دوم یک‌بار مصرف دریافت کنند؛ در این روش نیز رمز یک‌بارمصرف دریافت شده تنها ۶۰ ثانیه معتبر است. در این روش، مشتری می‌تواند ابتدا با وارد کردن کد دستوری #۶۰*۷۳۷* در سامانه ثبت‌نام کرده و پس از دریافت کد فعال‌سازی، مراحل ثبت‌نام را ادامه دهد؛ سپس تنها با یک بار مراجعه به دستگاه خودپرداز و انتخاب عملیات رمز، وارد منوی فعال‌سازی رمز یک‌بار مصرف دوم شده و مشخصات لازم را وارد کند.

بعد از نصب اپلیکیشن 60 و ورود به برنامه روی تصویر رمز یک‌بارمصرف کلیک کنید و عملیات نصب را ادامه دهید. در مراحل بعدی با وارد کردن شماره تلفن همراه، کد فعال‌سازی (که پیامک می‌شود) را در اپلیکیشن وارد کنید تا ثبت‌نام کامل شود. بعد از نصب کردن برنامه می‌توانید به یکی از سه روش مراجعه به سامانه‌ی بام، مراجعه به دستگاه‌های کیوسک/cashless و مراجعه به دستگاه‌های خودپرداز فرایند فعال‌سازی را تکمیل کنید.

فعال‌سازی از طریق سامانه‌ی بام

جهت استفاده از سرویس رمز یکبارمصرف ابتدا نرم‌افزار موبایلی 60 بانک ملی ایران را دریافت و نصب کنید و پس از فعال‌سازی آن نرم‌افزار رمزبان بانک ملی را نیز نصب کنید.

۱- ورود به سامانه‌ی بام و انتخاب ویجت «فعال‌سازی رمز یک‌بارمصرف کارت»

۲- انتخاب شماره کارت

۳- وارد کردن اطلاعات کارت

۴- انتخاب نوع رمز (اول یا دوم) مورد نظر

۵- انتخاب دکمه‌ی دریافت کد

بانک ملی

بانک ملی

بانک ملی

۶- وارد کردن کد نمایش داده شده در سامانه در «بخش دریافتی از دستگاه» و کد پیامک شده برای تلفن همراه در «بخش دریافتی از پیامک» در برنامه‌ی 60

فعال‌سازی از طریق کیوسک و CASHLESS

جهت استفاده از سرویس رمز یکبارمصرف ابتدا نرم‌افزار موبایلی 60 بانک ملی ایران را دریافت و نصب کنید و پس از فعال‌سازی آن نرم‌افزار رمزبان بانک ملی را نیز نصب کنید.

۱- کشیدن کارت در دستگاه

۲- انتخاب سرویس تغییر رمز

۳- انتخاب «فعال‌سازی رمز اول یک‌بارمصرف» یا « فعال‌سازی رمز دوم یک‌بار مصرف»

بانک ملی

بانک ملی

بانک ملی

۴- وارد کردن شماره موبایل

۵- بعد از وارد کردن رمز کارت به دستگاه، پیغام موفقیت‌آمیز بودن عملیات روی دستگاه نشان داده می‌شود. سپس بخش اول توکن روی رسید چاپ می‌شود و بخش دوم آن برای کاربر پیامک می‌شود. درنهایت می‌توانید وارد نرم‌افزار رمزبان تلفن همراه و وارد منوی اتصال کارت شوید. در قسمت اول، توکن دریافت شده از رسید دستگاه و در قسمت دوم، بخش دوم توکن که از طریق پیامک ارسال شده را وارد کنید. برای دریافت رمز یک‌بار مصرف دوم نیز می‌توانید به همین روش عمل کنید و برای غیرفعال‌سازی نیز کافی است از منوی اولیه «غیرفعال‌سازی رمز اول یک‌بارمصرف» یا «غیرفعال‌سازی رمز دوم یک‌بارمصرف» را انتخاب کنید.

بانک ملی

بانک ملی

فعال‌سازی از طریق خودپرداز

۱- مراجعه به خودپرداز بانک مالی و انتخاب گزینه‌ی عملیات رمز

۲- انتخاب گزینه‌ی «فعال‌سازی رمز یک‌بار مصرف اول» یا «فعال‌سازی رمز یک‌بار مصرف دوم»

۳- بعد از وارد کردن شماره تلفن همراه و درصورت مغایرت نداشتن با شماره‌ی ثبت شده در سیستم پیامکی حاوی بخش اول و دوم توکن پیامک شده و روی رسید کاغذی چاپ می‌شود.

۴- با ورود به برنامه‌ی 60 و انتخاب گزینه‌ی اتصال کارت، توکن دریافت شده را وارد کنید.

در نظر داشته باشید که با فعال‌سازی رمز یک‌بارمصرف دوم، رمز دوم ثابت غیرفعال می‌شود. برای غیرفعال کرد رمز یک‌بارمصرف دوم کافی بعد از وارد کردن کارت به خودپرداز، گزینه «غیرفعال‌سازی رمز یک‌بار مصرف دوم» را انتخاب کنید.

بانک ملی

بانک ملی

فعال‌سازی از طریق USSD

مشتری‌هایی که فاقد گوشی هوشمند هستند یا تمایلی به استفاده از خدمت رمز یک‌بار مصرف به‌صورت نرم‌افزار موبایلی ندارند، می‌توانند خدمت فوق را به‌صورت پیامک دریافت نمایند. امکان استفاده از رمز یک‌بار مصرف برای انجام تراکنش‌های غیر حضوری برای تمامی دارندگان ملی کارت با نصب برنامه‌ی 60 یا کد دستوری #۶۰*۷۳۷* امکان‌پذیر است. برای استفاده از این سامانه مراحل زیر را انجام دهید:

ابتدا با استفاده از تلفن همراه کد دستوری #۶۰*۷۳۷* را شماره‌گیری کنید. منویی شامل چهار گزینه‌ی ثبت‌نام، فعال‌سازی، ورود کد دریافتی از خودپرداز و تولید رمز مشاهده می‌کنید.

بانک ملی

۱- ثبت‌نام: برای شروع فرایند فعال‌سازی ابتدا گزینه‌ی ۱ (ثبت‌نام) را انتخاب کنید. در این مرحله شماره تلفن همراه شما در سامانه ثبت شده و کد فعال‌سازی (کد ۶ رقمی) از طریق پیامک ارسال خواهد شد.

بانک ملی

۲- فعال‌سازی: با شماره‌گیری کد دستوری (#۲*۶۰*۷۳۷*) وارد منوی فعال‌سازی می‌شوید. در این مرحله کد دریافتی از طریق پیامک را وارد کنید. مدت زمان اعتبار این کد سه دقیقه است. در این مرحله لازم است که یک رمز دلخواه چهار رقمی وارد کنید تا در مراحل بعد از آن استفاده کنید.

بانک ملی

پس از وارد کردن رمز مورد نظر، پیغامی مبنی بر موفق یا ناموفق بودن فرایند دریافت می‌کنید.

بانک ملی

۳- فعال‌سازی کارت از طریق دستگاه خودپرداز: با مراجعه به یکی از دستگاه‌های خودپرداز و انجام مراحل زیر فرایند فعال‌سازی را کامل کنید.

  • انتخاب منوی عملیات رمز
  • انتخاب منوی فعال‌سازی رمز یک‌بار مصرف دوم
  • انتخاب گزینه‌ی USSD از منوی نوع فعال‌سازی
  • وارد کردن شماره تلفن همراه
  • تأیید اطلاعات وارد شده
  • دریافت کد فعال‌سازی

    بانک ملی

بانک ملی

در این مرحله با وارد کردن کد دستوری #۳*۶۰*۷۳۷* کد دریافتی از خودپرداز را وارد کنید. مراحل فعال‌سازی به پایان رسید و می‌توانید رمز دوم یک‌بار مصرف را به‌صورت زیر تولید و استفاده کنید. می‌توانید برای سایر کارت‌های بانکی خود نیز مرحله‌ی سوم را انجام داده و رمز دوم یک‌بار مصرف را برای آن فعال کنید.

۴- تولید رمز: کد دستوری #۴*۶۰*۷۳۷* را شماره گیری کنید:

  • لیست کارت‌هایی که تاکنون فعال کرده‌اید، نمایش داده می‌شود. شماره‌ی ردیف کارت موردنظر (به‌عنوان‌ مثال: ۱) را وارد و تأیید کنید.
  • رمز چهار رقمی خود را که در مراحل فعال‌سازی تعیین کرده‌اید را وارد و تأیید کنید.
  • رمز دوم یک‌بار مصرف از طریق پیامک برای شما ارسال می‌شود.
  • توجه داشته باشید که اعتبار این رمز ۶۰ ثانیه بوده و پس از آن باطل می‌شود.

لینک دریافت اپلیکیشن و راهنمای گام‌به‌گام 

۴- نحوه فعال‌سازی رمز پویا (رمز دوم یکبار مصرف) بانک سامان

مشتری‌های بانک سامان می‌توانند به دو روش حضوری و غیرحضوری نسبت به فعال‌سازی رمز دوم پویا  اقدام کنند. امکان فعال‌سازی رمز دوم یک‌بار مصرف کارت بانک سامان بدون نیاز به حضور در شعبه و از طریق نت بانک نیز انجام می‌شود.

مراحل دریافت رمز دوم پویای کارت (یک‌بارمصرف) با نت‌بانک سامان:

۱-  مراجعه به سایت بانک سامان به نشانی www.sb24.com و نصب اپلیکیشن رمزینه از قسمت اپلیکیشن‌های سامان

۲-  مراجعه و ورود به نت بانک سامان به نشانی https://ib.sb24.com

۳-  انتخاب منوی «مدیریت کارت» در نت بانک

۴- انتخاب گزینه‌ی «فعال‌سازی رمز دوم یکبارمصرف کارت» در نت بانک

۵- کارت مورد نظر خود که قصد فعال‌سازی رمز دوم یک‌بار مصرف برای آن را دارید، انتخاب کنید.

۶- گزینه‌ی «افزودن کارت» را انتخاب کنید.

۷- گزینه‌ی «فعال‌سازی رمزینه» را انتخاب کنید. در این مرحله یک QR Code اختصاصی برای شما تولید می‌شود.

۸- اپلیکیشن رمزینه را در تلفن همراه خود باز کنید.

۹- گزینه‌ی «فعال‌سازی رمز دوم کارت» را در اپلیکیشن رمزینه انتخاب کنید.

۱۰- گزینه‌ی اسکن کد تصویری (QR) را انتخاب کنید.

۱۱- کد تصویری (QR) نمایش‌ داده‌شده بر صفحه‌ی مانیتور کامپیوتر، تبلت یا موبایل دیگر را اسکن کنید.

۱۲- برای اپلیکیشن رمزینه یک رمز ۶ رقمی انتخاب کنید.

۱۳- کد چهار رقمی که ازطریق پیامک به شماره تلفن همراه‌تان ارسال‌شده را در رمزینه وارد کنید.

مراحل دریافت رمز دوم پویای کارت از شعبه:

۱- اپلیکیشن رمزینه را براساس سیستم‌عامل تلفن‌همراه‌تان با انتخاب یکی از لینک‌های بالا دانلود و نصب کنید.

۲- به‌همراه اصل کارت ملی خود به یکی از شعب سامان بروید.

۳- فرم درخواست‌های مرتبط با کارت را تکمیل کنید.

۴- اپلیکیشن رمزینه را در تلفن همراه خود باز کنید.

۵- کد تصویری (QR) دریافتی از شعبه را با  تلفن همراه هوشمند خود اسکن کنید.

۶- یک رمز ۶ رقمی برای رمزینه به دلخواه خودتان انتخاب کرده و آن را در رمزینه وارد کنید.

۷- کد ۴ رقمی پیامک‌‌شده به شماره تلفن همراه‌تان را برای فعال‌شدن در رمزینه وارد کنید.

پس از نصب و راه‌اندازی برنامک رمزینه، استفاده از آن و تولید رمز یکبار مصرف نیازی به اینترنت ندارد. پس از فعال‌سازی رمز دوم یک‌بارمصرف کارت، مشتری همچنان امکان استفاده از رمز ایستای دوم کارت را خواهد داشت و برای غیرفعال کردن رمز ایستای دوم کارت باید به شعب بانک مراجعه شود. متقاضیانی که امکان استفاده از نت‌بانک برای فعال‌سازی رمز دوم یکبار مصرف کارت را ندارند، می‌توانند پس از نصب این برنامه روی گوشی خود به کلیه‌ی شعب بانک سامان مراجعه و این خدمت را دریافت کنند.

لینک دریافت اپلیکیشن و راهنمای گام‌به‌گام

۵- نحوه فعال‌سازی رمز پویا (رمز دوم یکبار مصرف) بانک پاسارگاد

برای فعال‌سازی رمز دوم یک‌بارمصرف پویا بانک پاسارگاد می‌توان با مراجعه به بانکداری مجازی یا موبایل بانک و از طریق مسیرهای زیر و همچنین مراجعه‌ی حضوری اقدام کرد:

۱- در بانکداری مجازی: قسمت کارت –> کارت‌های من –> در ستون عملیات انتخاب گزینه… –> انتخاب «مدیریت نوع رمز دوم» و تأیید رمز دوم یک‌بارمصرف به‌عنوان نوع رمز دوم کارت برای کارت مورد نظر

بانک پاسارگاد

۲- در موبایل بانک (همراه بانک) –> قسمت کارت –> رمزپویا –> انتخاب «آیکون فعال‌سازی» (پس از فعال‌سازی آیکون مربوطه به رنگ سبز تغییر می‌کند.)

بانک پاسارگاد

یا از مسیر: موبایل بانک (همراه بانک) –> قسمت سایر –> عملیات کارت –> گزینه‌ی فعال/غیرفعال‌سازی رمز یک‌بارمصرف کارت –> فعال کردن گزینه‌ی رمز یک‌بارمصرف برای کارت مورد نظر

بانک پاسارگاد

پس از فعال‌سازی رمز دوم یک‌بارمصرف از طریق یکی از مسیرهای گفته شده، می‌توانید در زمان خرید کالا و خدمات روی درگاه‌های پرداخت، با مراجعه به موبایل بانک (همراه بانک) از طریق منوی کارت موبایل بانک (همراه بانک) –> رمزپویا –> انتخاب گزینه‌ی «دریافت رمز پویا» نسبت به دریافت رمز پویا اقدام کنید.

بانک پاسارگاد

نحوه دریافت رمز پویا در بانک پاسارگاد نیز در تصویر زیر توضیح داده شده است:

بانک پاسارگاد

لینک دریافت اپلیکیشن و راهنمای گام‌به‌گام

۶- نحوه فعال‌سازی رمز پویا (رمز دوم یکبار مصرف) بانک سپه

برای دریافت رمز دوم یک‌بارمصرف بانک سپه می‌توانید از اپلیکیشن رمزساز بانک سپه، دریافت رمز از طریق پیامک و دریافت رمز از سامانه‌ی هریم اقدام کنید. رمزساز بانک سپه روی چند سیستم مختلف نصب می‌شود و همچنین چند مشتری می‌توانند از یک نرم‌افزار استفاده کنند؛ به این صورت که با نام کاربری و رمز عبور شخصی خود می‌توانند به اطلاعات رمزساز خود دسترسی پیدا کنند. این قابلیت برای افرادی که فقط به یک گوشی اندروید دسترسی دارند (مانند اعضای یک خانواده) مفید است. بعد از نصب برنامه از وب‌سایت بانک سپه و فعال‌سازی آن می‌توانید از امکانات آن استفاده کنید. برای فعال‌سازی رمزساز سپه کافی است اپلیکیشن آن را باز کنید و مراحل زیر را انجام دهید:

روش‌های فعال‌سازی رمز پويا برای هر یک از کارت‌های بانکی:

چنانچه از کارت بانکی خود برای انجام خریدهای اینترنتی یا پرداخت‌های نیازمند رمز دوم استفاده می‌کنید، لازم است با استفاده از يکی از روش‌های ذيل رمز پويا را برای كارت‌های بانكی مدنظرتان فعال کنید:

۱-  از طریق ارسال پیامک

پيامکی حاوی کد ملی و شماره‌ی کارت خود را به شکل زيربه سرشماره‌ی ۶۷۱۵۰۱۴ ارسال کنید.

بانک سپه

توجه: اطلاعات را از چپ به راست وارد کنید، ثبت کد ملی با صفر/ بدون صفر مورد پذيرش است.

۲- از طریق مراجعه‌ی حضوری به شعبه

پس از فعال‌سازی رمز پویا، می‌توانید به یکی از سه روش زیر به‌سادگی و در هر زمان رمز دوم پویا را دریافت کنید.

۱- سامانه‌ی هریم (سامانه‌ی هدایت رمز یک‌بارمصرف بانک مرکزی ج.ا.ا.)

۲- برنامه‌ی رمزساز (OTP)

۳- پیامک/SMS

دریافت رمز دوم یک‌بارمصرف از طریق سامانه‌ی هریم

در زمان انجام هر تراکنش کارتی اعم از خرید، پرداخت قبض، انتقال وجه و… كه نیاز به ورود رمز دوم كارت است با انتخاب گزينه‌ی «دريافت رمز» در سامانه‌ای كه قصد انجام عملیات خود را دارید، پيامی از طریق سر شماره‌ی ۶۷۱۵۰۱۴ برای تلفن همراه شما ارسال می‌شود. حالا می‌توانید با وارد کردن اين رمز، عملیات بانکی/پرداخت خود را انجام دهید.

دریافت رمز دوم یک‌بارمصرف از طریق اپلیکیشن رمزساز سپه

۱- اطلاعات خواسته شده را وارد کنید.

سپه

  • شماره‌ی مشتری: شماره انحصاری شما در بانک سپه است. در صورت نداشتن شماره‌ی مشتری، آن را از یکی از شعب بانک درخواست کنید.
  • شماره‌ی سریال: شماره‌ی سریال OTP شماره‌ای است که شعبه بعد از درخواست رمزساز در اختیار شما قرار می‌دهد. این شماره بین ۱۲ تا ۱۹ رقم است.
  • کد فعالسازی: شماره‌ای ۶ رقمی است که به شماره‌ی همراه مشتری پیامک می‌شود. این کد یک بار مصرف است و فقط یک بار می‌توان از آن استفاده کرد.

۲- برای ورود و استفاده از امکانات برنامه باید نام کاربری و رمز عبور تعریف کنید.

بانک سپه

قواعد تعریف نام‌کاربری:

  • لاتین باشد
  • حداقل ۳ کاراکتر و حداکثر ۱۶ کاراکتر باشد.
  • کاراکترهای حرف و عدد مجاز هستند.
  • به بزرگی و کوچکی حروف حساس نیست.

قواعد تعریف رمز ورود:

  • لاتین باشد.
  • حداقل ۶ کارکتر و حداکثر ۱۶ کاراکتر باشد.
  • کاراکترهای حرف، عدد و ! @ $ & مجاز هستند.
  • حداقل یک حرف و یک عدد استفاده شده باشد.

۳- بعد از زدن دکمه‌ی تأیید، در صورتی که فعال‌سازی با موفقیت انجام شود، پیغام زیر نمایش داده می‌شود. برای استفاده از برنامه باید مجددا آن را اجرا کنید.

بانک سپه

کد فعال‌سازی یک‌بار مصرف است و نمی‌توان از آن برای فعال‌سازی چند برنامه استفاده کرد.

۴- بعد از فعال‌سازی موفق، برای ورود به برنامه باید نام کاربری و رمز ورود خود را وارد کنید و روی دکمه‌ی ورود بزنید. برای اضافه کردن کاربر جدید می‌توانید روی «فعال‌سازی برای شخص جدید» در پایین صفحه بزنید.

بانک سپه

درصورتی‌که رمز ورود را سه بار پشت سر هم اشتباه وارد کنید، به مدت ۱۵ دقیقه نمی‌توانید وارد برنامه شوید. در صورتی که ۶ بار پیاپی رمز را اشتباه بزنید به‌مدت یک ساعت، ۹ بار اشتباه به‌مدت یک روز و بعد از ۱۲ بار اشتباه پیاپی دیگر نمی‌توانید وارد نرم‌افزار شوید و باید عملیات فعال‌سازی را دوباره انجام دهید.

۵- منوی اصلی برنامه به شکل زیر است.

بانک سپه

  • دریافت رمز: با لمس این گزینه وارد صفحه‌ی تولید رمز یک‌بارمصرف می‌شوید.
  • تنظیمات کاربر: این گزینه امکاناتی برای تغییرات روی مشخصات کاربر می‌دهد.
  • تنظیمات رمزساز: در این گزینه می‌توانید به تنظیمات رمزساز دسترسی داشته باشید.
  • ارتباط با ما: اطاعات تماس با بانک نمایش داده می‌شود.
  • خروج: برای خروج کامل از برنامه استفاده می‌شود.

۶- با لمس گزینه‌ی دریافت رمز، رمز یک‌بارمصرف به مدت ۳۰ ثانیه نمایش داده می‌شود. رمز تولیدشده، حداکثر به مدت ۹۰ ثانیه از زمان ایجاد اعتبار دارد. با لمس دکمه‌ی «کپی» مقدار رمز، داخل حافظه‌ی موقت گوشی ذخیره می‌شود.

بانک سپه

دریافت رمز دوم یک‌بارمصرف از طریق پیامک

برای دریافت هریک از خدمات زیر پيامكی به شكل ارائه شده به شماره‌ی ۶۷۱۵۰۱۴ ارسال کنید.

بانک سپه

لینک دریافت اپلیکیشن و راهنمای گام‌به‌گام

۷- نحوه فعال‌سازی رمز پویا (رمز دوم یکبار مصرف) بانک آینده

نرم‌افزار ریما امکان دریافت رمز دوم یک‌بارمصرف را برای مشتری‌های بانک آینده فراهم می‌کند. تا پیش از این نرم‌افزار راز از سوی بانک آینده برای دریافت رمز دوم یک‌بار مصرف معرفی شده بود که طبق اطلاعیه‌ی بانک این اپلیکیشن از ۲۶ آبان ماه سال جاری قابل استفاده نیست و مشتری‌ها باید از اپلیکیشن ریما استفاده کنند.

نحوه‌ی فعال‌سازی برنامه‌ی رمز یک‌بارمصرف روی گوشی تلفن همراه هوشمند (اندروید و iOS):

۱- مراجعه‌ی مشتری به سایت بانک و دریافت برنامه‌ی رمز یک‌بارمصرف از روی سایت بانک آینده براساس سیستم‌عامل گوشی.

۲- نصب برنامه روی گوشی مطابق راهنمای نصب.

۳- ثبت شماره موبایل در دریافت کد فعال‌سازی برنامه از طریق پیامک.

۴- تخصیص رمز یا الگو (Pattern) برای ورود به برنامه‌ی رمز یک‌بار مصرف.

۵- مراجعه‌ی مشتری به یکی از دستگاه‌های خودپرداز بانک آینده و انتخاب منوی «عملیات رمز» و «فعال‌سازی رمز یک‌بار مصرف اول/دوم» به منظور دریافت بخش اول کد فعال‌سازی برای رمز اول/دوم کارت. (در صورت انطباق شماره تلفن همراه ثبت شده روی دستگاه خودپرداز با شماره همراه در اختیار بانک، بخش اول کد فعال‌سازی از طریق رسید به مشتری ارائه خواهد شد.)

۷- ثبت بخش اول کدفعال‌سازی دریافت شده از دستگاه خودپرداز (در رسید چاپی) روی برنامه‌ی رمز یک‌بار مصرف ( ۸ رقمی).

۸- دریافت بخش دوم کد فعال‌سازی از طریق پیامک.

۹- ثبت بخش دوم کد فعال‌سازی دریافت شده از طریق پیامک روی برنامه‌ی رمز یک‌بار مصرف (۱۲۰ رقمی).

نحوه‌ی دریافت رمز یک‌بار مصرف روی گوشی‌های تلفن همراه غیر هوشمند: 

۱- مراجعه‌ی مشتری به یکی از دستگاه‌های خودپرداز بانک آینده و انتخاب منوی «عملیات رمز» –> «فعال‌سازی رمز یک‌بار مصرف دوم» –> «روش پیامک» به منظور دریافت کد فعال‌سازی برای رمز دوم کارت. (در صورت انطباق شماره تلفن همراه ثبت شده روی دستگاه خودپرداز با شماره همراه در اختیار بانک، کد فعال‌سازی از طریق رسید به مشتری ارائه خواهد شد.)

۲- دریافت کد فعال‌سازی از دستگاه خودپرداز در رسید چاپی (۸ رقمی).

۳- ارسال کد فعال‌سازی دریافتی به سرشماره‌ی ۳۰۰۰۹۴۰.

۴- دریافت پیغام «ثبت‌نام شما با موفقیت انجام شد»

لینک دریافت اپلیکیشن و راهنمای گام‌به‌گام

۸- نحوه فعال‌سازی رمز پویا (رمز دوم یکبار مصرف) بانک دی

دریافت رمز دوم یک‌بار مصرف بانک دی از طریق اپلیکیشن ارس امکان‌پذیر است. پس از نصب اپلیکیشن ارس جهت فعال‌سازی آن وارد سامانه‌ی اینترنت بانک دی شوید و از منوی کارت، گزینه‌ی «فعال‌سازی رمز دوم یک‌بار مصرف کارت» را انتخاب کنید. درصورتی‌که نام کاربری و رمز عبور اینترنت بانک دی را در اختیار ندارید، جهت فعال‌سازی اپلیکیشن ارس به‌همراه مدارک هویتی به یکی از شعب بانک دی مراجعه کنید. هنگام فعال‌سازی اپلیکیشن ارس نیاز به ارتباط تلفن همراه‌با اینترنت وجود دارد اما پس از آن (برای تولید رمز) نیازی به اینترنت نیست.

لینک دریافت اپلیکیشن و راهنمای گام‌به‌گام

۹- نحوه فعال‌سازی رمز پویا (رمز دوم یکبار مصرف) بانک شهر

بانک شهر برای ارائه‌ی خدمات رمز دوم یک‌بارمصرف نرم‌افزار رمز نت را پیاده‌سازی کرده است. این نرم‌افزار امکان تولید رمز یک‌بار مصرف اول و دوم کارت به منظور انجام تراکنش از طریق درگاه‌های حضوری و اینترنتی و همچنین تولید رمز یک‌بار مصرف کانال‌های مدرن را برای مشتریان فراهم می‌سازد. کاربران می‌توانند با سهولت و امنیت کامل نسبت به فعال‌سازی و دریافت رمز یک‌بارمصرف به منظور انجام تراکنش خود اقدام کنند.

پس از نصب نرم‌افزار در تلفن همراه، فرایند فعال‌سازی نرم‌افزار از طریق اینترنت بانک یا مراجعه‌ی حضوری به شعب انجام می‌شود.

لینک دریافت اپلیکیشن و راهنمای گام‌به‌گام

۱۰- نحوه فعال‌سازی رمز پویا (رمز دوم یکبار مصرف) بانک تجارت

همراز، اپلیکیشنی است که توسط بانک تجارت و به منظور دریافت رمز یک‌بارمصرف طراحی شده است. برای فعال‌سازی برنامه باید ابتدا به یکی از خودپردازهای بانک تجارت مراجعه کنید و اطلاعات داده شده را در اپلکیشن وارد کنید.

مراحل ثبت درخواست و دریافت رمز یک‌بار مصرف:

۱- ثبت درخواست از طریق دستگاه‌های خودپرداز :

  • مراجعه به دستگاه‌های خودپرداز بانک تجارت
  • وارد کردن کارت به دستگاه و زدن رمز ورود
  • ورود به منوی سایر خدمات
  • انتخاب منوی سایر خدمات و گزینه‌ی فعال‌سازی رمز پویا
  • دریافت برگ رسید حاوی شماره سریال و شماره تلفن همراه مشتری از دستگاه
  • دریافت یک پیامک حاوی کد فعال‌سازی رمز پویا به شماره تلفن همراه (شماره ثبت شده مربوط به کارت)

۲- دریافت نرم‌افزار تولید رمز یکبار مصرف:

دانلود نرم‌افزار همراز از وب‌سایت بانک تجارت و نصب آن (در حال حاضر برنامه در دو نسخه‌ی اندروید و IOS در دسترس است.)

۳- نحوه‌ی کار با نرم‌افزار:

  • ورود به برنامه و تعریف کلمه‌ی عبور (رمز تعریف شده باید حداقل هشت رقم باشد)
  • افزودن کارت با انتخاب دکمه‌ی «افزودن کارت»
  • ورود شماره کارتی که رمز پویای آن از طریق دستگاه خودپرداز بانک فعال شده است (می‌توانید به‌صورت اختیاری عنوانی را برای کارت خود در بخش عنوان کارت تعریف کنید)
  • ورود شماره سریالی که در رسید دریافتی از دستگاه خودپرداز درج شده است در قسمت شماره سریال توکن
  • ورود کد فعال‌سازی که به شماره تلفن همراه پیامک شده بود در قسمت کلید فعال‌سازی توکن
  • زدن دکمه‌ی تأیید
  • در صورت درج صحیح شماره‌ها در قسمت‌های مربوطه کارت بانکی مورد نظر در برنامه تعریف می‌شود

۴- دریافت رمز یک‌بارمصرف

  • انتخاب گزینه‌ی درخواست رمز یک‌بار مصرف
  • در صفحه‌ی ظاهر شده کلمه‌ی عبور خود را وارد کنید و دکمه‌ی تأیید را بزنید
  • رمز یک‌بار مصرف برای کارت مربوطه تعریف شده و به مدت ۳۰ ثانیه نمایش داده می‌شود
  • رمز نمایش داده شده را به‌عنوان رمز دوم در تراکنشی که قصد انجام آن را دارید، استفاده کنید
  • پس از گذشت ۳۰ ثانیه رمز مخفی خواهد شد و چنانچه به هر دلیل قصد دریافت مجدد رمز یک‌بارمصرف جدید را دارید، کافی است مجددا گزینه‌ی درخواست رمز یک‌بار مصرف را انتخاب کنید و پس از آن کلمه‌ی عبور را در صفحه بعد وارد کنید تا سامانه رمز یک‌بار مصرف جدیدی را برای شما تعریف کند و نمایش دهد.
  • رمز دریافتی به مدت ۶۰ ثانیه جهت انجام تراکنش قابل استفاده خواهد بود و پس از طی این مدت، نامعتبر می‌شود و باید رمز جدیدی از برنامه دریافت شود.

بانک تجارت امکان دریافت رمز دوم یک‌بارمصرف از طریق کد USSD را نیز با شماره‌گیری کد دستوری #۸۸*۷۸۸* فراهم کرده است.

بانک تجارت

بانک تجارت

بانک تجارت

بانک تجارت

بانک تجارت

بانک تجارت

بانک تجارت

بانک تجارت

بانک تجارت

لینک دریافت اپلیکیشن و راهنمای گام‌به‌گام

۱۱- نحوه فعال‌سازی رمز پویا (رمز دوم یکبار مصرف) بانک صادرات

بانک صادرات امکان صدور رمز اول و دوم کارت به‌صورت یک‌بار مصرف (پویا) را با استفاده از نرم‌افزار، درگاه USSD و همچنین از طریق پیامک امکان‌پذیر کرده است. در همین راستا، نرم‌افزار موبایلی «ریما» به‌عنوان نرم‌افزار تولید رمز یک‌بار مصرف اول/دوم کارت تدوین و از طریق سایت این بانک و نرم‌افزار موبایلی «صاپ» در دسترس است. مشتری‌ها برای فعال‌سازی اپلیکیشن باید ابتدا به دستگاه خودپرداز مراجعه کنند و سپس شماره سریال یا کد فعال‌سازی که دریافت می‌کنند را در اپلکیشن وارد کنند. اعتبار رمزهای تولید شده از طریق برنامه‌ی «ریما​» جهت انجام تراکنش‌های مبتنی بر کارت، ۶۰ ثانیه است.

همچنین مشتری‌هایی که گوشی هوشمند ندارند می‌توانند از طریق درگاه USSD با شماره‌گیری کد دستوری #۷۱۹* بانک صادرات ایران و انتخاب گزینه‌ی مربوط به دریافت رمز دوم به‌صورت پویا، اقدام کنند.

برای دریافت رمز یکبار مصرف به صورت پیامکی در بانک صادرات ایران، مشتریان و دارندگان سپهر کارت می‌توانند با مراجعه به خودپردازهای بانک صادرات ایران در سامانه‌ی پیامکی مذکور احراز هویت و ثبت‌نام کرده و به سرعت رمز دوم اینترنتی را هنگام خرید اینترنتی دریافت کنند. برای این منظور مشتری باید ابتدا به خودپرداز بانک صادرات مراجعه کند، سپس از گزینه‌ی «سایر خدمات»، ابتدا زیر منوی «عملیات رمز یک‌بار مصرف» و سپس گزینه‌ی «فعال‌سازی رمز یک‌بار مصرف دوم» را انتخاب کند. با مشخص کردن گزینه‌ی «SMS» (پیامک) و وارد کردن شماره تلفن همراه (شماره متناظر ثبت شده در حساب بانکی)، کد فعال‌سازی در رسید کاغذی به مشتری تحویل داده می‌شود. درنهایت مشتری باید کد مذکور را به سرشماره‌ی ۳۰۰۰۹۴۰ پیامک کند؛ با انجام این کار عملیات ثبت‌نام و عضویت در سامانه‌ی پیامکی ارسال رمز دوم پویا (یک‌بار مصرف) به پایان می‌رسد و از این پس به هنگام انجام تراکنش اینترنتی، تنها لازم است تا چهار شماره‌ی آخر کارت بانکی خود در بانک صادرات ایران را با حروف انگلیسی به سرشماره‌ی ۳۰۰۰۹۴۰ پیامک کرده و بلافاصله رمز دوم یکبار مصرف را دریافت کند.

لینک دریافت اپلیکیشن و راهنمای گام‌به‌گام

۱۲- نحوه فعال‌سازی رمز پویا (رمز دوم یکبار مصرف) بانک گردشگری

فعال‌سازی قابلیت رمز پویای بانک گردشگری از یکی از سامانه‌های اینترنت بانک و موبایل بانک انجام می‌شود. بانک گردشگری همچنین اعلام کرد است باتوجه به الزام بانک مرکزی نسبت به تأیید شماره موبایل مشتریان توسط آن‌ها برای ارسال رمز پویا کارت از طریق پیامک به شماره موبایل معرفی شده توسط ایشان لازم است کلیه‌ی مشتریان گرامی تا پیش از اجباری شدن رمز پویا کارت به دو روش حضوری یا غیر حضوری نسبت به تأیید شماره موبایل خود اقدام کنند.در صورت عدم تأیید شماره موبایل مشتری نزد بانک توسط مشتری، از دی ماه دریافت رمز پویا بر بستر پیامک برای مشتری غیرفعال شده و فقط پس از تأیید صریح شماره‌ی موبایل توسط مشتری امکان دریافت رمز دوم از طریق پیامک وجود دارد.

روش حضوری:

در این روش لازم است مشتریان محترم ضمن مراجعه به هریک از شعب بانک گردشگری اقدام به تکمیل فرم تأیید صریح شماره تلفن همراه خود کنند.

روش غیر حضوری: 

در این روش مشتریان از طریق اینترنت بانک گردشگری می‌توانند نسبت به تأیید صریح شماره موبایل خود اقدام کنند که به‌زودی روش انجام آن اطلاع‌رسانی خواهد شد.

فعال کردن رمز دوم پویا در سامانه‌ی اینترنت‌بانک

۱- از طریق رمز ورود به سامانه‌ی اینترنت‌بانک گردشگری وارد شوید.

بانک گردشگری

۲- از منوی «کارت» روی گزینه‌ی «کارت‌های من» کلیک کنید.

۳- کارت مورد نظر خود را از میان فهرست کارت‌های نمایش داده شده انتخاب کنید.

۴- روی آیکن از قسمت «عملیات» کلیک کنید. با کلیک روی این گزینه، پنجره‌ی کوچکی باز می‌شود. برای فعال/غیرفعال کردن رمز دوم پویا باید روی گزینه‌ی «مدیریت نوع رمز دوم» کلیک کنید.

بانک گردشگری

۵- مطابق شکل زیر در پنجره‌ی باز شده در صورت تمایل برای فعال کردن رمز دوم پویا روی دکمه‌ی «بله» و در صورت عدم تمایل روی دکمه‌ی «خیر» کلیک کنید.

بانک گردشگری

۶- پس از انجام مراحل گفته شده، نوع رمز دوم کارت به حالت «رمز یک‌بار مصرف» تغییر خواهد کرد.

بانک گردشگری

دریافت رمز دوم پویای کارت

مشتری‌ها پس از فعال کردن خدمت رمز دوم پویا برای کارت، باید از طریق سامانه‌ی پرداخت همراه اقدام به دریافت رمز دوم پویا برای کارت خود کنند. مراحل دریافت رمز دوم پویا به شرح زیر است:

۱- پس از نصب آخرین نسخه‌ی سامانه‌ی همراه بانک گردشگری، روی گزینه‌ی «خدمات کارت» که از این پس «پرداخت همراه» نامیده می‌شود، کلیک کنید. برای بهره‌برداری از خدمات پرداخت همراه، نیازی به دریافت نام کاربری و رمز عبور از شعبه نیست.

بانک گردشگری

۲- برای فعال‌سازی خدمات پرداخت همراه، مشتری باید شماره تلفن همراه خود را وارد کند. کد فعال‌سازی از طریق پیامک به شماره تلفن همراه مشتری ارسال می‌شود. شماره موبایل باید همان شماره موبایلی باشد که در سامانه‌ی بانکداری متمرکز (فناپ) تعریف شده است.

۳- پس از ورود کد فعال‌سازی، مشتری باید طبق تصویر زیر یک رمز عبور انتخاب کند.

بانک گردشگری

۴- پس از ورود برای دریافت رمز دوم پویای کارت خود روی بخش «سایر» و سپس گزینه‌ی «رمز یک‌بار مصرف کارت» کلیک کنید.

بانک گردشگری

۵- در پنجره‌ی باز شده فهرست کارت‌هایی که برای آن‌ها رمز دوم پویا فعال شده نمایش داده می‌شود. برای دریافت رمز دوم روی کارت مورد نظر کلیک کنید.

  • درصورتی‌که خدمت رمز دوم پویا برای هیچ‌کدام از کارت‌ها فعال نشده باشد، پیغام «کارت یافت نشد» نمایش داده می‌شود.
  • درصورتی‌که شماره موبایل سامانه پرداخت همراه مشتری با شماره تلفن ثبت شده برای تعریف مشتری در سامانه‌ی بانکداری متمرکز (فناپ) یکسان نباشد، پیغام خطای «مشتری دارنده کارت یافت نشد» دریافت می‌شود.

بانک گردشگری

۶- در صفحه‌ی بعد یک کد نمایش داده خواهد شد که همان رمز دوم کارت است.

بانک گردشگری

لینک دریافت اپلیکیشن و راهنمای گام‌به‌گام

۱۳- نحوه فعال‌سازی رمز پویا (رمز دوم یکبار مصرف) بانک رفاه کارگران

نرم‌افزار موبایلی «رمزساز رفاه» از سوی بانک رفاه کارگران برای دریافت رمز دوم پویای یک‌بارمصرف ارائه شده و نحوه‌ی فعال‌سازی آن در تصویر زیر توضیح داده شده است.

بانک رفاه کارگران

لینک دریافت اپلیکیشن و راهنمای گام‌به‌گام

۱۴- نحوه فعال‌سازی رمز پویا (رمز دوم یکبار مصرف) بانک حکمت ایرانیان

برای دریافت رمز دوم پویای یک‌بارمصرف بانک حکمت ایرانیان باید از اپلیکیشن ارس استفاده شود. بعد از ورود به سایت بانک نرم‌افزار مورد نظر را دانلود و روی تلفن همراه خود نصب کنید. بعد از بازکردن اپلیکیشن باید رمز عبور یا الگو تعیین کنید.

ورود با استفاده از الگو:

کافی است حداقل ۴ نقطه را به هم متصل کنید؛ سپس همان الگو را جهت تأیید، برای بار دوم وارد کنید تا الگو پذیرفته شود؛ از این پس می‌توانید با استفاده از این الگو وارد برنامه‌ی ارس شوید.

ورود با استفاده از رمز:

رمز عبور باید حداقل هشت کاراکتر و شامل حداقل یک حرف بزرگ انگلیسی، حداقل یک عدد و همچنین یکی از کاراکترهای ( @#$%+=_*? ) باشد. در صورتی که در رمز انتخابی همه‌ی موارد رعایت شده باشد، فیلد متنی دوم فعال خواهد شد که رمز خود را در آن تکرار کنید.

افزودن بانک

ابتدا باید با مراجعه به یکی از شعب بانک حکمت ایرانیان نسبت به درخواست فعال‌سازی رمز اول یک‌بار مصرف یا رمز دوم یک‌بار مصرف کارت خود اقدام کنید. سپس با ورود به نرم‌افزار از لیست بانک‌های موجود، بانک مورد نظر خود را انتخاب کنید (بانک حکمت ایرانیان) و QR code دریافتی از طریق شعبه‌ی بانک را پس از لمس دکمه‌ی «اسکن کن» اسکن کنید.

بانک حکمت ایرانیان

در این مرحله می‌توانید یکی از گزینه‌های رمز اول، رمز دوم یا هر دو گزینه را انتخاب کنید؛ سپس رمز فعال‌سازی دریافت شده از طریق پیامک را در محل مربوطه و طبق تصاویر زیر وارد کنید.

بانک حکمت ایرانیان

سپس یک عدد حداقل ۶ رقمی را به دلخواه به‌عنوان پین کد در محل مربوطه وارد کرده و دکمه‌ی تائید را لمس کنید.

بانک حکمت ایرانیان

پس از این مرحله مانند تصویر زیر در بازه زمانی سه دقیقه، رمز یک‌بار مصرف تولید و قابل مشاهده است؛ این رمز در تمامی درگاه‌های پرداخت قابل استفاده است.

بانک حکمت ایرانیان

لینک دریافت اپلیکیشن و راهنمای گام‌به‌گام

۱۵- نحوه فعال‌سازی رمز پویا (رمز دوم یکبار مصرف) بانک ایران زمین

نرم‌افزار رمزساز ایران زمین، قابل استفاده روی گوشی‌های همراه‌با سیستم‌عامل اندروید و IOS است و مشتری‌ها می‌توانند برای تولید رمز دوم یک‌بارمصرف پویا از آن استفاده کنند. مشتری‌های بانک ایران زمین می‌توانند بعد از مراجعه به شعب و ثبت درخواست خود و همچنین نصب و فعال‌سازی نرم‌افزار روی سیستم‌عامل گوشی مورد نظر، نسبت به تولید رمز یکبار مصرف برای انجام عملیات مالی و غیرمالی اقدام کنند. نحوه‌ی فعال‌سازی سرویس رمز یک‌بار مصرف کارت به شرح زیر است:

۱- مراجعه مشتری به شعب بانک ایران زمین

۲- ثبت درخواست فعال‌سازی سرویس رمز یک‌بار مصرف توسط مشتری

۳- تخصیص دسترسی و فعال‌سازی سرویس مذکور و تحویل QRCode توسط کاربر شعبه

۴- دانلود نرم‌افزار رمزساز بانک ایران زمین از سایت izbank.ir باتوجه به سیستم‌عامل گوشی همراه و نصب آن روی گوشی همراه توسط مشتری

۵- فعال‌سازی نرم‌افزار مذکور از طریق QRCode دریافتی از شعبه و انتخاب رمز ورود به نرم‌افزار رمزساز

مشتری‌های بانک ایران زمین می‌توانند به روش زیر نسبت به دریافت لینک دانلود «نرم‌افزار رمزساز ایران زمین» اقدام کنند.

  • ارسال عدد ۲۵ به شماره ۳۰۰۰۶۹۰۵ برای دریافت لینک نسخه اندروید
  • ارسال عدد ۲۵ به شماره ۳۰۰۰۶۹۰۵ برای دریافت لینک نسخه آیفون

مشتری‌های بانک ایرن زمین همچنین می‌توانند برای دریافت پیامکی رمز پویای خود عدد ۱۰ را به سامانه‌ی پیامکی ۳۰۰۰۶۹۰۵ ارسال کنند تا پس از تأیید شماره همراه رمز پویا را در بانک ایران زمین به‌صورت پیامکی دریافت کنند.

لینک دریافت اپلیکیشن و راهنمای گام‌به‌گام

۱۶- نحوه فعال‌سازی رمز پویا (رمز دوم یکبار مصرف) بانک قوامین

نرم‌افزار جی بی رمز،  اپلیکیشن بانک قوامین برای دریافت رمز دوم پویای یکبارمصرف است که برای سیستم‌عامل اندروید و IOS عرضه شده است.

لینک دریافت اپلیکیشن و راهنمای گام‌به‌گام

۷- نحوه فعال‌سازی رمز پویا (رمز دوم یکبار مصرف) قرض‌الحسنه مهر ایران

کاربران بانک قرض‌الحسنه‌ی مهر ایران می‌توانند با دو روش حضوری و غیرحضوری نسبت به فعال‌سازی رمز پویا اقدام کنند.

نحوه‌ی فعال‌سازی رمز دوم پویا بدون مراجعه‌ی حضوری:

۱- نرم‌افزار ارس را روی تلفن همراه خود دانلود و نصب کنید (سیستم‌عامل Android) یا (سیستم‌عامل IOS).

۲- به اینترنت بانک خود مراجعه کنید.

۳- در صفحه‌ی اصلی اینترنت بانک و از قسمت بالای صفحه گزینه‌ی فعال‌سازی رمز دوم یک‌بار مصرف را انتخاب کنید.

۴- در صفحه بعد یکی از کارت‌های خود را که می خواهيد برايش رمز دوم پويا فعال کنيد را انتخاب كنيد.

۵- یک کد QR تولید شده و در صفحه‌نمایش داده می‌شود.

۶- هنگام فعال‌سازی اولیه‌ی نرم‌افزار ارس، از شما کد رمزنگاری شده درخواست می‌شود.

۷- شما با قرار دادن کد دریافت شده (مرحله ۵) مقابل دوربین گوشی همراه خود نسبت به فعال‌سازی نرم‌افزار اقدام کنيد.

۸- پس از فعال شدن نرم‌افزار، هر ۶۰ ثانیه یک رمز یک‌بار مصرف تولید می‌شود که اين رمز جايگزين رمز دوم کارت است.

راهنمای مراحل نصب و استفاده از نرم‌افزار رمز دوم پویا (مراجعه حضوری)

بانک مهر ایران

لینک دریافت اپلیکیشن و راهنمای گام‌به‌گام

۱۸- نحوه فعال‌سازی رمز پویا (رمز دوم یکبار مصرف) بانک قرض‌الحسنه رسالت

فعال‌سازی رمز دوم کارت بانک قرض‌الحسنه‌ی رسالت با دو روش اینترنت بانک و موبایل بانک امکان‌پذیر است.

فعال‌سازی رمز دوم کارت به‌صورت پویا (یک‌بار مصرف) در سامانه‌ی اینترنت بانک قرض‌الحسنه‌ی رسالت

۱- وارد سامانه‌ی اینترنت بانک قرض‌الحسنه‌ی رسالت می‌شویم.

۲- وارد منوی «کارت» می‌شویم.

۳- وارد بخش «کارت‌های من» می‌شویم.

۴- جهت انتخاب کارت مورد نظر روی قسمت «عملیات» کلیک می‌کنیم.

۵- از منوی نمایش داده شده گزینه‌ی «مدیریت نوع رمز دوم» را انتخاب می‌کنیم.

۶- پیغام نمایش داده شده «شما درخواست نوع رمز دوم کارت با شماره ۵۰۴۱۷۲۱۰۰۰۰۰۰۰۰۰ به رمز یک‌بارمصرف را کرده‌اید آیا مطمئن هستید؟» را تأیید می‌کنیم.

فعال‌سازی رمز دوم کارت به‌صورت پویا (یک‌بار مصرف) در سامانه‌ی موبایل بانک قرض‌الحسنه‌ی رسالت

۱- وارد سامانه‌ی «موبایل بانک» قرض‌الحسنه‌ی رسالت می‌شویم.

۲- وارد منوی «سایر» می‌شویم.

۳- وارد بخش «عملیات کارت» می‌شویم.

۴- گزینه‌ی «فعال/غیرفعال‌سازی رمز یک‌بار مصرف کارت» را انتخاب می‌کنیم.

۵- جهت فعال‌سازی رمز دوم پویا از لیست کارت/کارت‌های نمایش داده شده از طریق منوی کشویی رمز پویای کارت مورد نظر را فعال می‌کنیم.

شیوه‌ی دریافت رمز دوم کارت به‌صورت پویا (یک‌بار مصرف) از سامانه‌ی موبایل بانک قرض‌الحسنه‌ی رسالت

۱- وارد سامانه‌ی «موبایل بانک» قرض‌الحسنه‌ی رسالت می‌شویم.

۲- وارد منوی «سایر» می‌شویم.

۳- وارد بخش «رمز یک‌بار مصرف کارت (رمز پویا)» می‌شویم.

۴- کارت مورد نظر که رمز پویای آن را قبال فعال کرده‌ایم انتخاب می‌کنیم.

۵- رمز پویا تولید و نمایش داده می‌شود و تا یک دقیقه معتبر است.

لینک دریافت اپلیکیشن و راهنمای گام‌به‌گام

۱۹- نحوه فعال‌سازی رمز پویا (رمز دوم یکبار مصرف) بانک سرمایه

برنامک «رمزساز سرمایه» جهت تولید رمز یک‌بار مصرف اینترنت بانک، رمز دوم یک‌بارمصرف کارت و رمز اول یک‌بارمصرف کارت ارائه شده است.

نصب نرم‌افزار:

ابتدا اپلیکیشن «رمز ساز سرمایه» را از سایت بانک سرمایه www.sbank.ir دانلود و روی تلفن همراه نصب کنید.

  • برنامک برای سیستم‌عامل اندروید و IOS قابل دریافت است.
  • در صورتی که سیستم‌عامل گوشی IOS است، پس از نصب نرم‌افزار باید نسبت به trust کردن آن از قسمت تنظیمات گوشی اقدام کنید.

فعال‌سازی نرم‌افزار:

۱- رمز اینترنت بانک و همراه بانک

  • با نام کاربری و رمز ایستا (رمزی که از شعبه‌ی بانک سرمایه برای ورد به اینترنت بانک دریافت کرده‌اید)، وارد اینترنت بانک شوید.
  • در قسمت تنظیمات، گزینه‌ی فعال‌سازی برنامک رمزساز را انتخاب کنید.
  • سپس روی گزینه‌ی رمز دوم یک‌بارمصرف اینترنت بانک و همراه بانک کلیک کنید و در صفحه‌ی بعد گزینه‌ی فعال‌سازی برنامک رمزساز را انتخاب کنید.
  • با انتخاب گزینه‌ی فعال‌سازی برنامک رمزساز، یک کد چهار رقمی به شماره‌ی موبایل کاربر که در سیستم بانک تعریف شده پیامک می‌شود که کد فعال‌سازی است. ضمن اینکه در صفحه‌ی اینترنت بانک یک بارکد دوبعدی (QRCODE) نمایش داده می‌شود.

۲- حال نرم‌افزار رمزساز سرمایه را اجرا کرده و نسبت به اسکن کد تصویری نمایش داده شده اقدام کنید. با اسکن کد تصویری، کد فعال‌سازی درخواست می‌شود.

۳- پس از ورود کد فعال‌سازی، باید یک کد ۶ رقمی برای برنامک خود در نظر گرفته و آن را در صفحه‌ی درخواست رمز وارد کنید.

۴- پس از ورود رمز برنامک، رمز یک‌بار مصرف نمایش داده می‌شود که از آن می‌توان برای ورود به اینترنت بانک استفاده کرد.

  • در هر دقیقه یک رمز برای استفاده مشتری تولید می‌شود که تنها یک‌بار و در زمان تولید قابل استفاده خواهد بود.
  • در صورتی که تعداد دفعات اشتباه در ورود به اینترنت بانک بیش از حد مجاز باشد، نام کاربری شما به مدت ۲۴ ساعت مسدود خواهد شد.

۲- رمز دوم کارت

برای فعال شدن رمز دوم یک‌بارمصرف کارت، دو روش وجود دارد. یک روش آنکه مشتری می‌تواند بدون مراجعه به شعبه و تنها با ورود به اینترنت بانک سرمایه نسبت به فعال‌سازی برنامک اقدام کند و روش دوم اینکه مشتری می‌تواند حضورا به شعبه مراجعه کند تا اقدامات فعال‌سازی توسط کاربر شعبه برای او انجام شود. در ادامه به توضیح بیشتر هر دو روش می‌پردازیم:

فعال‌سازی از طریق اینترنت بانک سرمایه:

۱- با نام کاربری و رمز ایستا (رمزی که از شعبه‌ی بانک سرمایه برای ورود به اینترنت بانک دریافت کرده‌اید) وارد اینترنت بانک شوید.

۲- در قسمت تنظیمات، گزینه‌ی فعال‌سازی برنامک رمزساز را انتخاب کنید.

۳- سپس روی گزینه‌ی رمز دوم یک‌بارمصرف کارت کلیک کنید و در صفحه‌ی بعد شماره کارتی که مایل به فعال شدن رمز دوم یک‌بارمصرف برای آن هستید را انتخاب کنید.

۴- با زدن روی فعال‌سازی برنامک رمزساز، یک کد چهاررقمی برای شماره موبایلی که در بانک برای شما تعریف شده است ارسال می‌شود و در صفحه‌ی اینترنت بانک نیز QRCODE نمایش داده می‌شود. از طریق اپلیکیشن این QRCODE را اسکن کنید؛ پس از اسکن باید کد چهاررقمی که برای شما ارسال شده است در اپلیکیشن وارد کرده و سپس رمز ۶ رقمی را که برای برنامک در نظر گرفته‌اید وارد کنید.

در صورتی که پیش‌تر رمزی برای برنامک انتخاب کرده‌اید، همان رمز را وارد کنید؛ در غیر این‌صورت هر رمز ۶ رقمی که مایل هستید را به‌عنوان رمز برنامک در نظر بگیرید وارد کنید. دقت کنید هر رمزی که به‌عنوان رمز برنامک ثبت می‌کنید باید به خاطر بسپارید و هنگام ورود به برنامک هر کجا رمز برنامک درخواست شد این رمز را وارد کنید.

۵ -پس از وارد کردن کد پیامک شده، رمزهای یک‌بار مصرف به‌صورت خودکار شروع به تولید شدن می‌کنند.

چنانچه برای یکی از کارت‌های خود رمز یک‌بارمصرف را فعال کرده‌اید و می‌خواهید برای کارت دیگری نیز فعال‌سازی را انجام دهید دیگر نیاز به دریافت مجدد QRCODE وجود ندارد. کافی است شماره‌ی کارت مورد نظر را انتخاب و روی گزینه‌ی افزودن کارت کلیک کنید.

مراجعه حضوری مشتری به یکی از شعب بانک سرمایه:

مشتری باید به یکی از شعب بانک سرمایه مراجعه و درخواست خود را مبنی بر فعال شدن اپلیکیشن ارائه دهد. در شعبه یک بارکد دوبعدی پرینت گرفته می‌شود و جهت اسکن از طریق نرم‌افزار در اختیار مشتری قرار می‌گیرد. پس از اسکن بارکد، باید رمز برنامک را وارد کنید. درصورتی‌که پیش‌تر رمزی برای برنامک انتخاب کرده‌اید، همان رمز را وارد کنید؛ در غیر این‌صورت هر رمز ۶ رقمی که مایلید را به‌عنوان رمز برنامک در نظر بگیرید. دقت کنید هر رمزی که به‌عنوان رمز برنامک ثبت می‌کنید باید به خاطر بسپارید و هنگام ورود به برنامک هر کجا رمز برنامک درخواست شد این رمز را وارد کنید. هم‌زمان پیامکی شامل کد چهاررقمی جهت فعال‌سازی برای مشتری ارسال می‌شود. پس از وارد کردن کد پیامک شده، رمزهای یک‌بار مصرف به‌صورت خودکار شروع به تولیدشدن می‌کنند.

در صورت ورود رمز یک‌بارمصرف به‌صورت اشتباه به تعداد بیش از سه بار، کارت مسدود می‌شود. برای خروج از مسدودی می‌توانید رمز دوم کارت را از ATM سرمایه مجددا دریافت کنید و با رمز دریافت شده تراکنش‌های کارتی غیرحضوری خود را انجام دهید؛ اما کارت در برنامک رمزساز نیز مسدود شده است که برای خروج از مسدودی برنامک رمزساز و استفاده‌ی مجدد از رمزیک‌بارمصرف تولیدشده توسط اپلیکیشن باید به یکی از شعب بانک سرمایه مراجعه کنید.

لینک دریافت اپلیکیشن و راهنمای گام‌به‌گام

۲۰- نحوه فعال‌سازی رمز پویا (رمز دوم یکبار مصرف) بانک سینا

مشتری‌های بانک سینا نیز مانند مشتری‌های بانک حکمت ایرانیان می‌توانند از اپلیکیشن ارس برای دریافت رمز یک‌بارمصرف پویا استفاده کنند. تنها کافی است در قسمت انتخاب بانک، بانک سینا را انتخاب کرده و مابقی مراحل را مانند آموزش گفته شده برای بانک حکمت ایرانیان پیش ببرند. همچنین به گزارش روابط عمومی این بانک، پیرو اقدامات قبلی این بانک جهت تسهیل شرایط فعال‌سازی رمز دوم پویا برای مشتریان، اکنون تمامی بسترهای لازم در بخش زیرساختی، نرم‌افزاری و سخت‌افزاری برای ارسال رمز دوم پویا از طریق سامانه‌ی هریم به‌صورت پیامک به مشتریان ایجاد گردیده است و با عملیاتی شدن این سرویس از سوی بانک مرکزی جمهوری اسلامی، این امکان در کنار سایر بسترهای موجود، راه اندازی خواهد شد.

لینک دریافت اپلیکیشن و راهنمای گام‌به‌گام

۲۱- نحوه فعال‌سازی رمز پویا (رمز دوم یکبار مصرف) بانک انصار

بانک انصار برای تولید رمز یک‌بارمصرف از اپلیکیشن آپان استفاده می‌کند. مراحل فعال‌سازی رمز دوم یک‌بار مصرف کارت (رمز پویا) در برنامه رمز ساز آپان از طریق اینترنت بانک انصار:

۱- دانلود و نصب برنامه آپان (ثبت‌نام و تکمیل اطلاعات درخواستی)

۲- پس از ورود به برنامه آپان، باید از طریق منوی «رمز یک بار مصرف»، ابتدا الگو یا پین را جهت ورودهای بعدی انتخاب و تعیین کنید.

۳- ورود به اینترنت بانک انصار در صورت داشتن نام کاربری و رمز اینترنت بانک (در صورت نداشتن نام کاربری و رمز عبور می‌توانید از طریق منوی «فعال‌سازی–بازیابی خدمات نوین» اقدام به دریافت اطلاعات کاربری خود کنید.)

۴- پس از ورود به اینترنت بانک، در صفحه‌ی خانه از منوی «فعال‌سازی رمز دوم یک بار مصرف» می‌توانید مراحل فعال‌سازی را ادامه دهید.

۵- در صفحه‌ی «فعال‌سازی برنامه‌ی رمزساز »، از قسمت «شماره کارت»، کارت مورد نظر خود را انتخاب کرده و روی دکمه‌ی قرمز رنگ «افزودن کارت» کلیک کنید تا پیغام «رمز یک‌بار مصرف برای کارت…فعال شد» نمایش داده شود و سپس روی دکمه‌ی «بازگشت» کلیک کنید.

۶- در صفحه‌ی باز شده روی دکمه‌ی «رمز دوم یک‌بار مصرف کارت» کلیک کنید.

۷- سپس یک بار دیگر از منوی «شماره کارت»، کارت خود را انتخاب کرده و این بار روی دکمه‌ی قرمز رنگ «فعال‌سازی برنامه‌ی رمزساز» کلیک کنید.

۸- پس از نمایش تصویر بار کد (QRCode) و زمان باقی مانده، باید برنامه‌ی آپان را اجرا کنید و از منوی رمز یک‌بار مصرف تصویر QRCode را اسکن کنید.

۹- هم‌زمان با نمایش QRCode، یک پیامک کد رمز پویا (چهار رقمی) به شماره موبایل شما ارسال می‌شود.

۱۰- پس از ورود به برنامه‌ی آپان و قسمت رمز یک‌بار مصرف، باید بارکد را به وسیله‌ی گوشی همراه خود اسکن کنید و در مرحله‌ی بعد، کد فعال‌سازی که از طریق پیامک ارسال شده است را در قسمت «کد فعال‌سازی» وارد کرده و در قسمت بعد یک «کد ۶ رقمی به دلخواه وارد کنید.»

۱۱- پس از تأیید و ارسال، نرم‌افزار رمز ساز فعال می‌شود و هر ۶۰ ثانیه یک رمز برای شما تولید می‌کند.

لینک دریافت اپلیکیشن و راهنمای گام‌به‌گام

۲۲- نحوه فعال‌سازی رمز پویا (رمز دوم یکبار مصرف) بانک خاورمیانه

برنامه‌ی رمز پویا (OTP) بانک خاورمیانه، به منظور دریافت رمز یک‌بارمصرف که در حال حاضر جایگزین رمز دوم کارت شده، طراحی شده است.

راهنمای نصب برنامه رمز پویا (OTP)

برای استفاده از این برنامه به یکی از شعبه‌های بانک خاورمیانه مراجعه کرده و پس از دریافت پاکت حاوی رمز، لینک نرم‌افزار را که برای پلتفرم‌های Android و iOS قابل استفاده است، از وب‌سایت بانک خاورمیانه دانلود کنید. در iOS پس از نصب برنامه، برای استفاده از آن ابتدا لازم است در مسیر درج شده، فعال شدن تکنولوژی Y.A انجام شود.

…Setting>General>Device Management>A.Y.Technologies

ثبت‌نام و ورود به برنامه رمز پویا (OTP)

۱- وارد کردن شماره‌ی مشتری، کلمه عبور دریافت شده از بانک و متن تصویر نشان داده شده و سپس زدن دکمه‌ی مربوطه (در پلتفرم Android این اطلاعات در دو صفحه‌ی متوالی و در iOS در همان صفحه‌ی اول از مشتری درخواست می‌شوند.)

۲- پس از وارد کردن اطلاعات بند اول، پیامکی حاوی یک کد برای مشتری ارسال می‌شود. همچنین از مشتری خواسته می‌شود رمزی تعریف کند که صرفا جهت ورود به برنامه‌ی رمز پویا (OTP) است. پس از ورود رمز مورد نظر که با عنوان «رمز جدید» در iOS و «کلمه‌ی عبور برنامه رمز یک‌بار مصرف» در Android نمایش داده می‌شود، تکرار آن و وارد کردن کد موجود در پیامک به برنامه، نیاز است دکمه‌ی ثبت‌نام زده شود که در این صورت برنامه به انتهای مراحل ثبت‌نام خواهد رفت.

بانک خاورمیانه

۳- حال با وارد کردن رمزی که در بند قبل تعریف شده است می‌توان وارد برنامه شد.

بانک خاورمیانه

در پلتفرم iOS در اولین ورود اجازه‌ی فعال‌سازی اثر انگشت یا تشخیص چهره جهت ورود به برنامه از مشتری به‌صورت دلخواه گرفته می‌شود.

در Android پس از ورود به برنامه از طریق منوی تنظیمات این امکان برای اثر انگشت فراهم است.

فعال‌سازی کارت (کارت‌ها)

پس از ثبت‌نام موفق در برنامه‌ی رمز پویا (OTP) عملیات فعال‌سازی کارت‌هایی که جهت استفاده نیاز به رمز پویا دارند، اعم از کارت نقدی و اعتباری، لازم به انجام است.

۱- جهت فعال‌سازی هر کارت روی دکمه‌ی فعال‌سازی زده تا پیامکی شامل کد فعال‌سازی ارسال شود.

۲- پس از ورود کد دریافتی در برنامه و زدن دکمه‌ی تأیید، پیغام فعال‌سازی موفق مشاهده می‌شود.

۳- با زدن دکمه‌ی پایان به صفحه‌ی اصلی بازگردید.

با انجام سه مرحله‌ی ذکر شده در این قسمت، دکمه‌ی دریافت رمز کارت، در قسمت پایینی کارت فعال شده، مشاهده می‌شود و برنامه قادر به ارائه‌ی رمز پویا به کاربر است.

بانک خاورمیانه

لینک دریافت اپلیکیشن و راهنمای گام‌به‌گام

۲۳- نحوه فعال‌سازی رمز پویا (رمز دوم یکبار مصرف) بانک کشاورزی

اپلیکیشن ریما امکان دریافت رمز یکبارمصرف را برای مشتری‌های بانک کشاورزی و آینده فراهم می‌کند که نحوه‌ی فعال‌سازی و استفاده از آن در قسمت مربوط به بانک آینده توضیح داده شده است.

لینک دریافت اپلیکیشن و راهنمای گام‌به‌گام

۲۴- نحوه فعال‌سازی رمز پویا (رمز دوم یکبار مصرف) بانک مسکن

بانک مسکن برای ارائه‌ی خدمات رمز یک‌بار مصرف از اپلیکیشن «رمز نمای بانک مسکن» و همچنین سیستم پیامکی استفاده می‌کند.

۱- با مراجعه به دستگاه خودپرداز بانک مسکن براساس دستورالعمل رمز دوم پویای خود را فعال کنید. پس از فعال‌سازی رمز دوم پویا، رمز دوم ایستا غیرفعال می‌شود.

۲- برای دریافت رمز دوم پویا، نسخه‌ای از برنامه‌ی «رمز نمای بانک مسکن» سازگار با گوشی خود را از سایت بانک مسکن دانلود و نصب کنید. با استفاده از این نرم‌افزار می‌توانید رمز دوم یک‌بار مصرف را که صرفا در مدت زمان معین جهت استفاده در یک تراکنش قابل استفاده است دریافت کنید.

راهنمای فعال‌سازی رمز پویا نسخه‌ی پیامکی در خودپرداز بانک مسکن:

۱-  برای فعال‌سازی رمز پویا از طریق پیامک، در خودپرداز (ATM) بانک مسکن پس از اینکه رمز اول خود را وارد کردید، وارد صفحه‌ی تغییر رمز شده و سپس گزینه‌ی «خدمات رمز پویا» را انتخاب کنید.

۲-  در صفحه‌ی نمایش داده شده، گزینه‌ی «فعال‌سازی رمز پویا نسخه پیامکی» را انتخاب کنید.

۳- در صفحه‌نمایش داده شده، شماره تلفن همراه خود را وارد کنید.

۴-  درصورتی‌که شماره همراه وارد شده صحیح و منطبق با شماره ثبت شده در سیستم اطلاعات مشتریان بانک باشد، پیغام تأیید عملیات نمایش داده خواهد شد. در این مرحله رسید حاوی روش انجام کار و قسمت ثابت رمز توسط خودپرداز چاپ می‌شود.

بانک مسکن

برای استفاده از رمز دوم پیامکی بایدچهار رقم آخر شماره کارت خود را از طریق شماره همراه (شماره همراه مرتبط با کارت که در زمان فعال‌سازی رمز پویا مورد استفاده قرار گرفته) به سرشماره ۱۰۰۰۲۵۱۶ پیامک و بخش رمز متغیر را از طریق همین سرشماره دریافت کنید. رمز پویای کارت از قسمت ثابت (چاپ شده در رسید) و قسمت متغیر (دریافت شده از طریق پیامک) تشکیل می‌شود.

بانک مسکن

باید توجه داشت که:

  • قسمت متغیر در هر بار درخواست مشتری تغییر خواهد کرد.
  • بخش ثابت رمز جهت افزایش امنیت رمز مشتری تولید می‌گردد و باید توسط مشتری و به‌صورت محرمانه به خاطر سپرده شود.

به‌عنوان نمونه، فرض کنید عدد ۴۳۲۱ در رسید به‌عنوان قسمت ثابت رمز شما چاپ شده است. همچنین قسمت متغیری که برای شما پیامک شده به‌صورت ۵۶۷۸۹۹ باشد، آنگاه رمز دوم پویای شما عدد «۴۳۲۱۵۶۷۸۹۹» است. (۴۳۲۱۵۶۷۸۹۹=۵۶۷۸۹۹+۴۳۲۱)

لینک دریافت اپلیکیشن و راهنمای گام‌به‌گام

۲۵- نحوه فعال‌سازی رمز پویا (رمز دوم یکبار مصرف) پست بانک

پویاسازی رمز دوم کارت پست بانک به دو روش قابل انجام است:

روش اول: نصب برنامک رمز ساز یک‌بارمصرف طراحی شده توسط بانک که از تاریخ ۹۸/۰۹/۰۱ قابل بهره‌برداری است.

روش دوم: دریافت رمز دوم یکبار مصرف از طریق پیامک که از تاریخ ۹۸/۱۰/۱۵ قابل بهره‌برداری است.

همچنین کلیه‌ی مشتری‌های پست بانک به‌منظور استفاده از هر یک از دو روش فوق باید به شعبه‌ مراجعه و نسبت به تأیید شماره همراه خود اقدام کنند. ارائه‌ی خدمات ذکر شده (نصب برنامک بانک/دریافت پیامک از سامانه‌ی هریم) رایگان است و هزینه‌ای از مشتری دریافت نمی‌شود. درصورتی‌که مشتری مایل به نصب نرم‌افزار تولید رمز یک‌بارمصرف در گوشی همراه خود نباشد، حضور در شعبه به منظور تأیید شماره همراه کافی است و با این روش رمز دوم یک‌بار مصرف در خدمات بدون حضور کارت (خرید از درگاه‌های اینترنتی ، اپلیکیشن‌های پرداخت، اینترنت بانک، موبایل بانک و…) به شماره همراه مشتری پیامک می‌شود.

لینک دریافت اپلیکیشن و راهنمای گام‌به‌گام

۲۶- نحوه فعال‌سازی رمز پویا (رمز دوم یکبار مصرف) بانک توسعه تعاون

برای فعال‌سازی خدمات دریافت رمز یک‌بارمصرف بانک توسعه تعاون می‌توان از طریق سامانه‌های اینترنت‌بانک یا همراه‌بانک اقدام کرد.

بانک توسعه تعاون

لینک دریافت اپلیکیشن و راهنمای گام‌به‌گام

۲۷- نحوه فعال‌سازی رمز پویا (رمز دوم یکبار مصرف) بانک صنعت و معدن

بانک صنعت و معدن نیز امکان دریافت رمز یک‌بارمصرف را از طریق برنامک رمزساز برای مشتری‌های خود فراهم کرده است.

لینک دریافت اپلیکیشن و راهنمای گام‌به‌گام

۲۸- نحوه فعال‌سازی رمز پویا (رمز دوم یکبار مصرف) بانک اقتصاد نوین

بانک اقتصاد نوین نیز برای ارائه‌ی رمز اول و دوم یک‌بارمصرف از اپلیکیشن ارس استفاده می‌کند. در اين اپليکيشن، زمان معتبر برای استفاده از هر رمز ۶۰ ثانيه است. اين رمز پس از اتمام زمان مورد نظر منقضی می‌شود و هر رمز تنها يک‌بار قابل استفاده است. با ابطال رمز قبلی، رمز جديدی توليد شده و به کاربر نمايش داده می‌شود.

فرآيند فعال‌سازی اپليکيشن رمزهای يک‌بار مصرف:

روش حضور

  • دريافت اپليکيشن از درگاه‌های اعلام‌ شده توسط بانک
  • مراجعه به شعبه و تکميل فرم درخواست فعال‌سازی کارت‌های مورد نظر برای دريافت رمز يک‌بار مصرف
  • دريافت بارکد و کد فعال‌سازی برنامه

روش غيرحضوری (صرفا برای مشتريانی که سامانه‌ی ارسال پيامک تراکنش‌های مالی بانک اقتصادنوين برای آن‌ها فعال است)

  • دريافت اپليکيشن از درگاه‌های اعلام‌ شده توسط بانک
  • ورود به اينترنت بانک (در صورتی‌که اينترنت بانک شما فعال نیست، می‌توانيد از طريق منوی ثبت‌نام آن را به‌صورت غيرحضوری فعال کنید)
  • فعال‌سازی کارت‌های مورد نظر از طريق منوی «کارت > فعال‌سازی رمز دوم يک‌بار مصرف کارت»

بانک اقتصاد نوین برای مشتری‌هایی که گوشی هوشمند ندارند یا موفق به نصب اپلیکیشن تولید رمز یک‌بار مصرف (ارس) نشده‌اند راهکار پیامکی (هریم) را نیز ارائه داده است. سامانه‌ی هدایت رمز یک‌بارمصرف (هریم) از سوی بانک مرکزی ارائه شده و تا پایان دی ماه برای کلیه‌ی بانک‌ها در دسترس خواهد بود.

لینک دریافت اپلیکیشن و راهنمای گام‌به‌گام

۲۹- نحوه فعال‌سازی رمز پویا (رمز دوم یکبار مصرف) مؤسسه اعتباری توسعه

برای دانلود و نصب اپلیکیشن لازم برای دریافت رمز یک‌بار مصرف مؤسسه اعتباری توسعه می‌توانید توسط لینک زیر اقدام کنید:

لینک دریافت اپلیکیشن و راهنمای گام‌به‌گام

۳۰- نحوه فعال‌سازی رمز پویا (رمز دوم یکبار مصرف) مؤسسه اعتباری کوثر

برای فعال‌سازی همراه بانک و اینترنت بانک مؤسسه اعتباری کوثر باید ابتدا به یکی از شعب مؤسسه اعتباری کوثر مراجعه کنید.

۱- برای استفاده از این خدمت پس از ورود به نرم‌افزار همراه بانک مؤسسه در صفحه‌ی اصلی یا از منو‌ی برنامه، گزینه‌ی رمز یک‌بار مصرف را انتخاب کنید.

موسسه اعتباری کوثر

۲- در این مرحله گزینه‌ای که برای آن رمز می‌خواهید را انتخاب کنید.

موسسه اعتباری کوثر

۳- در صورت انتخاب تولید رمز برای کارت، پس از انتخاب کارت مورد نظر از لیست کارت‌های فعال نمایش داده شده، نوع رمز (رمز اول/رمز دوم) را انتخاب کنید.

موسسه اعتباری کوثر

۴- پس از تأیید اطلاعات نمایش داده شده در صفحه‌ی بازبینی، رمز یکبار مصرف با اعتبار ۶۰ ثانیه نمایش داده می‌شود.

موسسه اعتباری کوثر

مراحل تولید و زمان استفاده از رمز یک‌بار مصرف برای رمز اول کارت و رمز ورود به اینترنت بانک مانند مراحل ذکر شده است.

موسسه اعتباری کوثر نیز امکان دریافت رمز دوم یک‌بارمصرف از سامانه‌ی هریم را فراهم کرده است. این سامانه تا پایان دی ماه برای کلیه‌ی بانک‌ها فعال می‌شود

بانک کوثر

لینک دریافت اپلیکیشن و راهنمای گام‌به‌گام

۳۱- نحوه فعال‌سازی رمز پویا (رمز دوم یکبار مصرف) مؤسسه اعتباری ملل

مؤسسه اعتباری ملل امکان دریافت رمز یک‌بارمصرف را از طریق نرم‌افزار «فام» برای مشتری‌های خود فراهم کرده که روند فعال‌سازی آن مشابه اپلیکیشن سایر بانک‌ها است. برای دریافت رمز دوم پویا از طریق پیامک نیز کافی است مراحل زیر را انجام دهید:

موسسه ملل

لینک دریافت اپلیکیشن و راهنمای گام‌به‌گام

۳۲- نحوه فعال‌سازی رمز پویا (رمز دوم یکبار مصرف) مؤسسه اعتباری نور

مؤسسه اعتباری نور امکان صدور رمز اول و دوم به‌صورت یک بار مصرف را از طریق نرم‌افزار موبایلی ریما فراهم کرده است. مراحل فعال‌سازی به شرح زیر است:

۱- مراجعه‌ی مشتری به سایت مؤسسه و دریافت برنامه‌ی رمز یک‌بار مصرف ریما

۲- نصب برنامه و ورود اطلاعات مورد نیاز جهت فعال‌سازی توسط کاربر (انتخاب رمز و ورود شماره همراه)

۳- دریافت کد تأیید از طریق پیامک و ثبت آن در مرحله‌ی مربوطه

۴- مراجعه به خودپردازهای مؤسسه اعتباری نور و انتخاب گزینه عملیات رمز – فعال‌سازی رمز اول یا دوم یک‌بار مصرف

۵- پس از انتخاب گزینه فعال‌سازی و ثبت شماره همراه، یک توکن دوبخشی شامل هشت کاراکتر که از طریق رسید بانکی دریافت می‌شود و مابقی آن از طریق پیامک برای مشتری ارسال می‌شود، باید در بخش مربوطه وارد شود.

۶- پس از ورود رمزهای دریافتی با لمس کلید ثبت، هر ۶۰ ثانیه یک رمز جدید تولید خواهد شد که در برنامه قابل مشاهده است.

۷- غیرفعال‌سازی رمز اول و دوم یکبار مصرف با مراجعه به خودپردازهای مؤسسه اعتباری نور و انتخاب گزینه‌ی «عملیات رمز-غیرفعال‌سازی رمز یکبار مصرف اول و دوم» انجام می‌گیرد.

لینک دریافت اپلیکیشن و راهنمای گام‌به‌گام

 

منبع : https://www.zoomit.ir

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

مقالات سایت

TOP
حساب شما
No products in the cart.