آموزش تصویری کلید های میانبر در 3Ds Max

فرشاد کاظمی

فرشاد کاظمی

در این آموزش تصویری از 3dsmax کلیدهای میانبر در بخش مدلسازی معرفی می شوند تا طراحان بتوانند سریعتر کار طراحی و مدلسازی خود را انجام دهند.

امکانات کلی نرم افزار 3ds max:

MAXScript

MAXScript یک زبان اسکریپت‌نویسی داخلی است که می‌تواند یک وظیفه را به صورت خودکار تکرار، دستورالعمل‌های موجود را با روش‌های جدید ترکیب، ابزارها و واسط‌های کاربری جدید ایجاد یا بسیار کار دیگر را انجام دهد. همچنین می‌تواند ماژول‌های افزونه‌ها را کاملاً با MAXScript ایجاد کرد.

MCG

یک زبان ویژوال اسکریپت‌نویسی داخلی است.

از نسخه 2016

Data Chanel

راه حل ایجاد افکت در مودیفای

از نسخه 2017

پارتیکل فلو _PF

ایجاد سیستم ذره ها در محیط نودبیس

کارگاه شخصیت_Character Studio

کارگاه شخصیت که یک افزونه از نسخهٔ چهارم مکس بود، حالا در استودیوی سه‌بعدی یکپارچه است و به کاربران برای حرکت و تجسم شخصیت‌های مجازی کمک می‌کند. این سیستم با استفاده از اسباب شخصیت یا اسکلت ۲ پا که تنظیمات سهام است کار می‌کند، که می‌تواند برای شبکه شخصیت‌های مناسب و نیازهای مناسب تغییر کند یا سفارشی شود. این ابزار همچنین شامل ابزارهای ویرایش قوی سویچینگ IK/FK، دستکاری حالت‌های وانمود کردن، لایه‌ها و گردش فریم کلیدیها و به اشتراک‌گذاری داده‌های پویانمایی در سراسر اسکلت ۲ پا مختلف است. این “۲ پا” از دیگر ویژگی‌های مفید اشیاء است که برای کمک به سرعت بخشیدن در تولید چرخه‌های راه‌رفتن و مسیرهای حرکت و همچنین به عنوان حرکت ثانویه است.

سیستم پارچه Cloth

سیستم طراحی مایعات _ Bifröst

از نسخه 2018.4

جستجوگر صحنه

جستجوگر صحنه ابزاری است که دید سلسله مراتبی از داده‌ها، تجزیه و تحلیل صحنه و تسهیل کار با صحنه‌های پیچیده تر را فراهم می‌کند. جستجوگر صحنه یک توانایی است برای مرتب، فیلتر و جستجو کردن صحنه با هر نوع شئ یا اموال (از جمله فراداده). این ویژگی که در تری‌دی‌اس مکس ۲۰۰۸ اضافه شد، اولین جزئی بود که از کدهای مدیریت شدهٔ دات‌نت در تری‌دی‌اس مکس بیرون از MAXScript استفاده می‌کرد.

واردکردن DWG

تری‌دی‌اس مکس از هر دو واردات و اتصال فایل‌های DWG را پشتیبانی می‌کند. مدیریت حافظهٔ ارتقا یافته در تری‌دی‌اس مکس ۲۰۰۸ باعث می‌شود تا چندین شئ را در داخل صحنه‌های بزرگ‌تر وارد کرد.

انتساب/ویرایش بافت_UV Editor

تری‌دی‌اس مکس عملیات بافت خلاق و نقشه برداری مسطح، از جمله کاشی کاری، معکوس، چرخاندن، محو کردن، کشش UV و سست‌سازی را ارائه داده، نامرتبی را حذف می‌کند؛ UV را نگه داشته و تصویر الگوی UV را خروجی می‌دهد. گردش کاری بافت شامل توانایی مخلوط کردن تعداد نامحدودی از بافت‌ها، یک مرورگر مواد/نقشه با پشتیبانی از کشیدن و رها کردن انتساب، و سلسله مراتب با عکس‌ها می‌شود. گردش کاری UV شامل نقشه پوست خام، که شکاف‌های دلخواه را تعریف کرده و باعث می‌شود تا کاربر بتواند UVها را با توجه به آن شکاف‌ها تا کند، کپی/پیست کردن مصالح‌ها، نقشه‌ها و رنگ‌ها و دسترسی سریع به انواع نقشه‌ها (جعبه، استوانه‌ای، کروی) می‌شود.

فریم‌های کلیدی_ Animation Kay frame

دو حالت کلید زنی – کلید مجموعه و کلید اتوماتیک – پشتیبانی از گردش فریم‌های کلیدی مختلف را پیشنهاد می‌کنند. کنترل‌های سریع و بصری برای فریم‌های کلیدی – از جمله: کات، کپی و پیست – به کاربر اجازه می‌دهند پویانمایی‌ها را به راحتی ایجاد کنند. مدار پویانمایی ممکن است به‌طور مستقیم در دریچهٔ دید مشاهده و ویرایش شود.

پویانمایی

اشیاء را می‌توان در امتداد منحنی‌ها با هم ترازی، سرعت، نرمی، حلقه و متحرک کردن در امتداد سطح کنترل کرد. می‌توان بین چند منحی متحرک با مسیر کنترل شده وزنه کرد و آن وزن را پویانمایی کرد. اشیاء را می‌توان با اشیاء دیگر در بسیاری از جهات – ازجمله نگاه کردن به – جهت‌گیری در فضاهای مختلف مختصات، و ایجاد ارتباط در نقاط مختلف و در زمان محدود متحرک کرد.

پوست

اصطلاح پوست(Skin) یا هیکل ممکن است برای رسیدن به کنترل دقیق تغییر شکل اسکلتی مورد استفاده قرار گیرد، به‌طوری‌که تغییر شکل شخصیت یکنواخت به عنوان مفاصل منتقل شده حتی در ناحیه‌ها از جمله شانه‌ها. تغییر شکل پوست را با استفاده از وزنه راس مستقیم، حجم رئوس تعریف شده توسط لفاف یا هر دو می‌توان کنترل کرد.

از نسخه 2017 قابلیت Delta mush, (DQ)Dual Quaterinion اضافه شده است.

شیدر نویسی OSL

امکان دانلود شیدرهای OSL و همچنین نوشتن شیدرهای دلخواه

در نسخه 2019 زبان برنامه‌نویسی OSL اضافه شده است.

ابزار جدید دیگری که به 2019 3ds max افزوده شده، Open Shading Language و OSL Map میباشد. به کمک این ویژگی، میتوانیم شیدر های دلخواه خود را بنویسیم و یا شیدرهای OSL آماده را دانلود و مورد استفاده قرار دهیم.

امکان تولید تکسچرهای چوب با تنظیمات کامل

به مدد استفاده از ابزار جدید Wood procedural Map میتوانیم تکسچرهای چوب را با جزئیات و تنظیمات کامل تولید کنیم. این ابزار شامل پریست هایی برای چند نوع چوب از جمله افرا، گیلاس و بلوط میباشد و برای موتور رندرهای آرنولد و Scanline قابل دسترسی است.

 

 – بخش Editable Poly:

1- قسمت Selection

 

vertex atajo teclado 3ds
کلید های میانبر Vertex

 

edge atajo teclado 3ds
کلید های میانبر edges

 

borde atajo teclado 3ds max 1
کلید های میانبر Borders

 

polygon atajo teclado 3ds
کلید های میانبر Polygons

 

element atajo teclado 3ds
کلید های میانبر Elements
2- قسمت Geometry Editing

geometry atajo teclado 3ds

 

 – بخش Main Toolbar

main toolbar 01 atajo teclado 3ds

main toolbar02 atajo teclado 3ds

 

 – بخش Animation and Navigation Bar

footer atajo teclado 3ds

 

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

مقالات سایت

TOP
حساب شما
No products in the cart.