معرفی افزونه محبوب سئو وردپرس در سال 2020 بنام Rank Math Seo

سئو وردپرس
علیرضا زرگران

علیرضا زرگران

دراین مقاله قصد داریم به معرفی پلاگین یا افزونه معروف سئو (seo) وردپرس بنام Rank Math Seo بپردازیم. که به یکی از بهترین افزونه های محبوب در سال 2020 تبدیل شده است.

موتورهای جستجو مانند Google و Bing از الگوریتم های جستجو برای یافتن و رتبه بندی مرتبط ترین سایت ها با ترم جستجو استفاده می کنند و سایتی که در رتبه اول قرار می گیرد 70% کل ترافیک را جذب می کند.

بنابراین اگر می خواهید سایت شما در رأس SERP (Search Engines Result Page) یا صفحه نتایج موتورهای جستجو باشد باید محتوای خود را به درستی بهینه کنید. انجام این کار برای کاربران وردپرس به هیچ وجه سخت نیست و آنها می توانند با استفاده از افزونه هایی مانند افزونه Rank Math و Yoast SEO به راحتی محتوای خود را بهینه کنند.

یواست سئو یکی از بهترین افزونه های سئو وردپرس است که بیش از 5 میلیون نصب فعال دارد. این آمار نشان دهنده این است که این افزونه مورد اعتماد بسیاری از مردم است.

از طرف دیگر افزونه Rank Math توسط تیم MyThemeShop توسعه یافته است و اگرچه محبوبیت Yoast را ندارد اما یک مجموعه عالی از ویژگی های قدرتمند و همچنین بازخوردهای بسیار خوب است.

برخی ویژگی های این افزونه در زیر اشاره شده است.

افزونه rank math seo (رنک مث سئو) چیست؟

  • رنک مث سئو بیشتر از 200 هزار بار دانلود و نصب شده،
  • 53 دقیقه از آخرین بروزرسانی آن میگذرد!
  • با 9 زبان زنده دنیا از جمله انگلیسی و فارسی سازگاری دارد!
  • میانگین امتیاز نزدیک به 5 ستاره را از میان همه نمرات خود دریافت کرده،
  • و…

افزونه سئو

ویژگی های افزونه رنک مث سئو

1_ نصب آسان

2_ کاملا رایگان

3_ پشتیبانی از اسکیما و ریچ اسنیپت

4_ سئو محتوا با چندین کلمه کلیدی

5_ پشتیبانی از پنل سرچ کنسول در افزونه rank math seo

6_ تنظیمات بهینه شده

7_ تجزیه و تحلیل پیشرفته سئو

8_ قابلیت مدیریت بالا

9_ مدیریت ریدایرکت

10_ پیشنهادات لینک داخلی

11_ قابلیت تعیین محدودیت برای مدیران

12_ قابلیت درون ریزی و برون ریزی

13_ کدنویسی سبک

و…

 

یک مقایسه اجمالی بین دو افزونه معروف Rank Math و Yoast SEO در زمینه سئو:

1_ در مورد قابلیت ریدایرکت ها، میتوان گفت که افزونه یوآست و رنک مث تفاوت خاصی با یکدیگر ندارد و در این مورد با هم در یک سطح فعالیت میکنند. (رنک مث کمی در زمینه تجربه کاربری و ظاهر گرافیکی منو ریدایرکت ها بهتر عمل کرده.)

2_ هر دو افزونه ها تدابیری برای جلوگیری از ایجاد صفحات 404 دارند اما افزونه رنک مث با بررسی هایی که انجام میدهد، برای پیدا کردن صفحات 404 قبلی سایت هم تلاش کرده و در این زمینه از یوآست جلو میزند.

3_ هر دو افزونه ها از قابلیت amp سایت پشتیبانی میکنند.

4_ قابلیت هایی که پلاگین rank math seo در مورد شمارش لینک های داخلی سایت و بررسی آنها دارد بیشتر از قابلیت های افزونه یوآست است.

5_ قابلیت هایی که rank math seo برای اسکیما گذاری سایت دارد خیلی بیشتر از قابلیت های افزونه یوآست است. رنک مث به اندازه یک افزونه اختصاصی رایگان اسکیما دست شما را باز میگذارد!

6_ rank math seo به شما اجازه میدهد که به ابزارهای سرچ کنسول چندین موتور جستجو مختلف مثل گوگل، بینگ و… به راحتی متصل شوید. همینطور توان ارائه آمار سرچ کنسول سایت شما در وردپرس را هم دارد. بنابراین در این بخش هم باید دست رنک مث سئو را به عنوان پیروز میدان بالا ببریم.

7_ رنک مث از ابزاری برای بررسی سئو کلی سایت استفاده میکند. البته این ابزار اطلاعات نیمه حرفه ای سئو را در اختیار وبمستر قرار نمیدهد اما در هر حال یوآست چنین قابلیتی ندارد؛ پس این یک مزیت رقابتی است.

8_ رنک مث قابلیت هایی برای سئو ووکامرس در اختیار شما قرار میدهد. اما در یوآست برای سئو تخصصی ووکامرس نیاز به استفاده از افزونه جداگانه دارید. البته سازندگان رنک مث هم افزونه های دیگری برای بهینه سازی سایت تولید کرده اند که در این لینک قابل مشاهده هستند.

9_ دست شما برای بررسی و ایجاد تغییرات در سایت مپ سایت با کمک افزونه رنک مث سئو باز است در حالی که یوآست در آخرین نسخه حتی زیرمنو سایت مپ خود را حذف کرده تا به هیچ عنوان نتوانید برای بررسی و ایجاد تغییرات در آن اقدام کنید.

10_ شاید بتوانم بگویم که قابلیت هایی که رنک مث در سئو محتوا در اختیار شما قرار میدهد، نسبت به قابلیت های یوآست حتی قابل قیاس هم نیست. بر خلاف یوآست که به درستی با کلمات lsi و هم خانواده آشنایی ندارد، رنک مث آنها را شناسایی کرده و پیشنهادات واقعا مناسبی به وبمستر ارائه میکند.

11_ با کمک رنک مث میتوانید تغییرات بسیار زیادی روی url های سایت داشته باشید.

12_ رنک مث در سئو تصاویر سایت به شما کمک میکند و برای این کار زیرمنو جداگانه دارد.

13_ هر دو افزونه ها قابلیت فعال سازی برد کرامب یا همان نان ریزه را دارند. (برای اطلاعات بیشتر مقاله بردکرامب را در فرین آکادمی مطالعه کنید.)

14_ با کمک رنک مث توانایی کدنویسی مستقیم در فایل های روبوت و .htaccess را دارید در حالی که افزونه یوآست چنین قابلیتی را در اختیارتان قرار نمیدهد.

15_ امکاناتی که rank math seo برای تغییرات در عنوان ها و تگ های متای صفحات به شما میدهد، بسیار بیشتر از ابزار رقیب است.

 

دانلود افزونه  rank math seo

 

 

 

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

مقالات سایت

TOP
حساب شما
No products in the cart.